השקל התחזק אתמול לאחר הודעת בנק ישראל על שערי הריבית , ולא מן הנמנע שמגמה זו תימשך גם היום.

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל לא הצליח לפרוץ את מחסום 3.90 ומתקן בחוזקה מטה לעבר אזור 3.87. ירידה מתחת ל-3.87 עשויה לגרור את התיקון לעבר 3.85. גם בעולם, לאחר שהעפיל לשיא של חודשיים וחצי, ראינו מימושים בדולר, וזאת על רקע נתוני דיור מאכזבים שמעט ציננו את ציפיות הריבית.

גם הסוחרים מעט מצמצמים חשיפה על הדולר לקראת ישיבת המדיניות של הבנק הפדרלי השבוע. הפד צפוי כמעט בוודאות להותיר את הריבית ללא שינוי, אך השאלה היא האם הוא יותיר את האפשרות להעלאת ריבית בדצמבר על השולחן. אם נראה רמיזה שזו אפשרות ריאלית – אף כי בשוק מעריכים כי הסבירות לכך נמוכה – הדולר צפוי לזנק.

מנגד, ההערכות הן כי העלאת הריבית תידחה לרבעון הראשון של 2016 לכל הפחות, ועל כן ישיבת המדיניות עשויה מעט להכביד על הדולר. בכל מקרה, כוחו של הדולר בימים האלה נובע מחולשתם של המטבעות האחרים, בייחוד האירו, שספג מהלומה לאחר שה-ECB הודיע על כוונתו להרחיב את קצב רכישת האג"ח.

הפער הזה בכיוון המדיניות המוניטרית בין הפד לבנקים מרכזיים אחרים הומחש גם בהחלטת הריבית אמש של בנק ישראל, כאשר הבנק החליט להותיר את הריבית ברמת שפל ואף רמז כי הריבית תישאר ברמתה הנמוכה זמן ממושך, מה שאומר שב-2016 פער הריבית בין הדולר לבין השקל צפוי להתרחב".