משה כחלון ייצא לביקור עסקים ראשון מחוץ לישראל מאז התמנה לשר האוצר. השר ימריא לארה"ב ביום ראשון בעוד כעשרה ימים וייפגש בין היתר עם גורמים עסקיים כמו מנכ"ל בורסת הנאסד"ק בניו יורק, בכירי ארגון הבונדס ונציגי בנקים להשקעות. 



לכחלון לא יתלוו ראשי האגפים באוצר והחשבת הכללית, והמשלחת תהיה מצומצמת ביותר. הביקור יימשך כעשרה ימים והוא מתקיים כאמור כחצי שנה מאז מונה לשר האוצר.
 
כחלון ויתר על השתתפותו בוועידת קרן המטבע הבינלאומית שנערכה לפני כחודשיים בפרו ושלח אליה את מנכ"ל משרדו שי באב"ד. כמו כן הוא סירב להזדמנויות אחרות שהגיעו מחו"ל וצמצם משמעותית את השתתפותו באירועים ובכנסים שונים.
 

כחלון העדיף באותה עת להתמקד בפעילותו בארץ – העברת תקציב המדינה בקריאה שנייה ושלישית. כפי שמתברר בשבועות האחרונים, מדובר במשימה קשה, ולכן שר האוצר עושה את כל המאמצים כדי שהתקציב יאושר עד 19 בנובמבר - המועד האחרון על פי החוק.
 
נזכיר כי שר האוצר הקודם יאיר לפיד נהג לבקר בחו"ל בתדירות גבוהה יותר. כיום כאשר אינו נושא בתפקיד שר ואינו חבר בקואליציה, הוא הספיק לצאת לחו"ל בחצי השנה האחרונה כמה פעמים, בעיקר למשימות הסברה. 
 
בניגוד לכחלון, ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא לחו"ל מאז כינון הקואליציה החדשה לפחות חמש פעמים, ובימים אלה הוא מסיים ביקור בארה"ב. בתגובה לפניית "מעריב-השבוע", אישרו בלשכת שר האוצר כי אכן בכוונתו לצאת לביקור בניו יורק מיד לאחר אישור תקציב המדינה.