קצת יותר מחודש לפני המיזוג המתוכנן עם בנק לאומי, התברר לעובדי בנק ערבי ישראלי כי ההנהלה מסרבת להשוות את תנאיהם לאלו של עובדי בנק לאומי. ועד העובדים הכריז על סכסוך עבודה בתמיכת ההסתדרות והבוקר (רביעי) הושבתו סניפי הבנק ברחבי הארץ.
 
לפני ארבעה חודשים התחייב נציג של בנק לאומי בעת דיון בוועדת הכספים כי עובדי בנק ערבי ישראלי יזכו לאותם תנאים בדיוק כמו עובדי בנק לאומי, שכאמור לא התקיימה. השביתה, המגובה על ידי ההסתדרות החדשה, הוכרזה בעקבות כישלון המשא ומתן בין ועד עובדי הבנק לבין הנהלת הבנק, לאחר שעובדי הבנק הכריזו על סכסוך עבודה לפני כשלושה שבועות. ביום חמישי שעבר, השביתו העובדים את כל סניפי הבנק בשעות אחר הצהריים.

עובדי בנק ערבי ישראלי דורשים כי ייחתם עמם הסכם עבודה המבטיח את זכויותיהם. נציגי העובדים דורשים שתיושם תוכנית להשוואת זכויותיהם ותנאי העסקתם עם אלה של עובדי בנק לאומי. מתברר, כי התנאים של עובדי בנק ערבי ישראלי שונים מאלה של עמיתיהם בבנק לאומי: שכרם, היעדים שהוצבו להם ואופק הקידום שלהם שונים באופן משמעותי מאלה של עובדי בנק לאומי. 


לפני ארבעה חודשים (יולי 2015) דנה ועדת הכספים של הכנסת במיזוג הצפוי בין בנק לאומי לבנק ערבי ישראלי. בדיון דרשו חברי הכנסת לדעת, האם עובדי בנק ערבי ישראלי יקבלו השוואת תנאים לאלה של עמיתיהם מבנק לאומי. באותו דיון אמר ברי רוזנברג מבנק לאומי: "כל העובדים של בנק ערבי (ישראלי) יהיו חלק מבנק לאומי והאופק הקידומי שלהם יהיה יותר רחב, כי בתור עובדים של בנק לאומי הם יוכלו להתחרות על משרות עם אופק קידומי של בנק לאומי".

בתשובה לשאלה אם הם יקבלו את אותם תנאים כמו עובדי בנק לאומי – ענה רוזנברג: "אותם תנאים בדיוק". כעת מתברר לעובדים שההנהלה מסרבת לעמוד מאחורי ההתחייבות.

יושב ראש ועד העובדים פהד מוראד שנאן, אמר הבוקר: "ההחלטה להשבית את כל סניפי הבנק נועדה להבטיח את עתידם ואת זכויותיהם של כל עובדי בנק ערבי ישראלי בדיוק כפי שנוהג בנק לאומי לגבי יתר עובדיו. אני קורא להנהלת הבנק להתעשת ולחתום איתנו על הסכם שיבטיח את זכויותינו ושימנע פגיעה מיותרת בלקוחות הבנק".