שוק המטבע של ישראל פתח את שבוע המסחר בעמדת המתנה לנתונים הכלכליים שאמורים להתפרסם בארה"ב. בתוך כך שוק המטבע ממתין היום (שני) להחלטת בנק ישראל לגבי גובה הריבית בדצמבר.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "לאחר התיקון כלפי מטה בשבוע שעבר, הדולר-שקל פותח את שבוע המסחר כשאנחנו הולכים ונכנסים לחודש דצמבר ומתקרבים להחלטת הריבית המכרעת של הבנק הפדרלי, שבה הוא צפוי על פי ההערכות להעלות את הריבית.



עוד הוסיפו במחלקת המחקר כי "היומן השבוע בארצות הברית יהיה צפוף במיוחד, ויכלול את נתוני התמ"ג, מדד אמון הצרכנים, נתוני הצריכה הפרטית ונתוני דיור. אלה צפויים להשפיע על ההערכות לקראת החלטת הריבית. על כן נתונים מפתיעים, לשלילה או לחיוב, צפויים להגביר את התנודתיות בדולר".



מדד הדולר נסחר בעולם בקרבת רמתו הגבוהה ביותר מאז חודש מרץ ובמחלקת המחקר מוסיפים כי "חוזקו נובע לא רק מציפיות הריבית אלא גם מחולשת המטבעות האחרים. ברמה הטכנית, הדולר-שקל מצוי בתיקון כלפי מטה. עלייה מעל 3.90, ובייחוד מעל 3.92, תסלול את הדרך לטיפוס לשיא חדש מעל 3.94. ואולם, כל עוד הצמד מתחת ל-3.90 הלחץ הוא כלפי מטה ותיתכן התרחבות של התיקון".