כלכלני בית ההשקעות הלמן־אלדובי, בראשות מנהל ההשקעות הראשי אילן ארצי, מזהירים מפני התפתחות בועה פיננסית באגרות החוב ארוכות הטווח.



באירוע תקשורת שנערך אתמול אמרו בבית ההשקעות כי העלאת הריבית בארה"ב (ההחלטה תתקבל בעוד כעשרה ימים) ועליית מחירי הסחורות, יגדילו את התנודתיות בבורסה וישפיעו לרעה, בייחוד על מחירי אגרות החוב.
 
"שוק אגרות החוב נמצא ברמות מחירים גבוהות והתשואות בשוק זה נמוכות משמעותית ממחיר שיווי המשקל", קובעים בבית ההשקעות. ביחס לשוק המניות הם אומרים שמניות רבות בישראל נסחרות עדיין במחירים סבירים, אבל רמת הסיכון עלתה וזאת בגלל סיום עידן הוראות הריבית בישראל ובארה"ב.
 

בהתייחס לאפיקי השקעה ספציפיים, מפתיעים בבית ההשקעות ושתיים מבין חמש המניות המומלצות להשקעה הן של רשתות שיווק קמעונאיות. מדובר בשופרסל של אי־די־בי, שעברה תפנית עסקית מרשימה, וברשת ויקטורי הצומחת.
 
מומלצות נוספות להשקעה הן מניות בנק הפועלים, קבוצת אלקטרה וחברת התשתיות שפיר (לאור הגידול בתיק העבודות שלהם). ביחס לתחזיות המקרו־כלכליות, מעריכים בהלמן אלדובי שבנק ישראל לא יעלה את הריבית עד סוף 2016 (אף שהריבית בארה"ב תעלה).
 
עוד נאמר כי הצמיחה הצפויה במשק תעמוד על 3% (הערכות דומות נשמעו גם מפי כלכלני בנק ישראל) וכי האינפלציה תעמוד על 1% (בהנחה שמחירי האנרגיה והנדל"ן יחלו לעלות). ביחס להתנגדות שער החליפין של השקל, המגמה לא תהיה חד־משמעית.
 
מצד אחד השקל ימשיך להתחזק מול סל המטבעות בגלל זרימות כספים, אולם צפוי פיחות של השקל מול הדולר בעקבות התחזקותו בעולם. הלמן אלדובי הוא הראשון מבין בתי השקעות המשגר תחזיות ל־ 2016 .