החלטת בנק ישראל לא לשנות את שערי הריבית בזמן שבארצות הברית הוחלט להעלות את הריבית, צפויה להשפיע על המסחר במטבע זר בישראל ובמיוחד על שער הדולר-שקל. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים היום (שלישי): "הדולר-שקל מתחזק ל-3.885, וזאת למרות נפחי המסחר הדלילים בשוק המט"ח העולמי והמקומי. הטריגר העיקרי לעלייה הקלה הוא כמובן החלטת הריבית אמש של בנק ישראל, שמכבידה מאוד על השקל וצפויה להשליך על המגמה של הדולר-שקל ב-2016".



במחלקת המחקר מוסיפים כי "בנק ישראל הוריד משמעותית את תחזית הצמיחה וגם ציין כי הריבית תישאר ברמתה הנמוכה עד סוף שנת 2016. לאור זאת, כאשר הצפי הוא כי הפדרל ריזרב יעלה לאורך שנת 2016 את הריבית בשיעור כולל של כאחוז, פער התשואה בין הדולר לבין השקל צפוי לגדול בהדרגה לכל אורך שנת 2016, מה שצפוי לחזק את הדולר על פני השקל".



בתוך כך התגובה של הדולר-שקל ביממה האחרונה היתה מתונה למדי, אך יש לייחס זאת בעיקר לפעילות הנמוכה בשוק המט"ח בימים שבין חג המולד לבין ראש השנה האזרחית. "כאשר הפעילות בשוק תחזור לנורמה עם תחילת 2016, הסוחרים צפויים לקבוע באופן ברור יותר את הכיוון ואת המומנטום של הצמד לאור ההתפתחויות הללו. ברמה הטכנית, רמת ההתנגדות המשמעותית ניצבת ב-3.90-3.92. פריצה מעל רמה זו, שהגבילה את הצמד בחודשים האחרונים, צפויה להעניק דחיפה משמעותית כלפי מעלה, כאשר היעד המרכזי הראשון עבור מגמת עלייה תהיה כמובן רמת 4"., מוסיפים במחלקת המחקר.