שוק המניות של תל אביב סיים את המסחר של היום (ראשון) בעליות שערים. המעוף עלה ב-0.8%, הת"א 100 עלה ב-1.1%, ומחזור העסקים היה גבוה יחסית למסחר בימי ראשון. שוק המניות היה צפוי לפתוח את המסחר בירידות שערים, אך ההפך קרה; במהלך כל שעות המסחר השערים עלו. המומחים לא ציפו לפתיחה חיובית וגם לא להתנהלות חיובית, אך היום היה פער גדול בין הציפיות ובין מה שקרה בפועל. המשקיעים החליטו להתעלם ממה שקרה ביום חמישי האחרון בבורסות של ניו יורק, היום האחרון של המסחר במניות בשנת 2015. המשקיעים רכשו מניות, ועל רקע זה הביקוש למניות עלה ובסיום המסחר מדד המעוף עלה ב-0.8%.
בתוך כך, האס אנד פי 500 ירד היום ב-0.94% ל-2,043.94 נקודות, מדד הדאו ג'ונס ירד ב-1.05% ל-17,425.13 נקודות, ואילו הנסדק ירד ב-1.15% ל-5,407.41 נקודות. ההערכות שהמניות הדואליות יגררו את השוק כלפי מטה התבדו. על רקע זה, שערי המניות בבורסה ת"א נסגרו בעליות שערים. מדד המעוף עלה ב-0.8% ל-1540.9 נקודות, מדד ת"א 100 עלה ב-1.1% ל-1328.33, נקודות, מדד הבנקים עלה ב-1.23% ל-1356.71 נקודות ומדד הנדל"ן 15 עלה ב1.9% ל-399.15 נקודות. מחזור המסחר היה גבוה יחסית לימי ראשון, 905.91 מיליון שקל.  בתוך כך, המשקיעים ממתינים לפתיחת שוקי המניות מחר באירופה כדי לראות לאיזה כיוון נושבת הרוח. 

בסקירתם השבועית, אלמן אלדובי דיווחו כי שווקי המניות האמריקאי והישראלי עדיין מעניינים לנוכח הריבית הנמוכה והצמיחה הצפויה בשווקים אלה. הם ממליצים להיות יותר סלקטיביים בבחירת תיק ההשקעות, אך עדיין לשמור על חשיפה מנייתית מסוימת בתיק. שוק המניות האירופי אטרקטיבי ביחס ליתר מדדי העולם ומהווה סביבת השקעה נוחה בתקופה זו. לדבריהם, צריך לצפות לתנודתיות גבוהה ולהבדלים גדולים בן השווקים השונים ובין הסקטורים השונים. מחיר הנפט, קצב העלאות הריבית והצמיחה בסין יהיו הגורמים העיקריים אשר ישפיעו על השווקים בחודשים הקרובים ולכן חשוב לעקוב אחר אינדיקטורים אלו.
 

דו"ח התעסוקה בארצות הברית יצביע על עלייה של 200 אלף משרות

בארה"ב, דו"ח התעסוקה שעתיד להתפרסם ביום שישי צפוי להצביע על עלייה נוספת של מעל ל-200 אלף משרות. החורף המתון צפוי לספק רוח גבית לדו"ח התעסוקה ולתמוך בתוספת משרות גבוהה מזו שהתרגלנו אליה בחורפים קודמים. באירופה, אלמן אלדובי ממשיכים להמליץ על החזקת יתר במדינות החזקות ובמדדים העיקריים, זאת מאחר שהם צופים המשך שיפור איטי בנתוני הכלכלות בתמיכת הבנק המרכזי בצמיחתן.

בישראל, הירידה ברמת האינפלציה נמשכת זמן רב מהצפוי, מה שעשוי לתמוך בהותרת הריבית ברמתה הנמוכה עוד זמן מה. הם לא צופים שינוי בריבית במהלך החודשים הקרובים. בנוסף, הם מניחים כי במידה והדולר יתחזק אל מול השקל לאור העלאת הריבית האמריקאית, כבר בסוף 2016, אם לא קודם, נתחיל לשמוע על תוכניות להעלאת הריבית המקומית.
בארצות הברית לא התפרסמו השבוע נתונים כלכליים מהותיים, זאת מאחר ושבוע המסחר היה קצר לאור חגיגות השנה החדשה. קריסטין לגארד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, סיכמה את השנה האזרחית בתחזיותיה לשנת 2016. לטענתה, תוואי עליית הריבית בארצות הברית והחולשה הכלכלית בסין מגדילות את חוסר הוודאות בשווקי העולם. עם זאת, חזרה לריבית נורמלית בארצות הברית והסתמכות על צמיחת הצריכה הפרטית בסין הן בריאות וצפויות לתרום ליציבות כלכלית בטווח הארוך. תחזית הצמיחה העולמית של הקרן פורסמה בחודש אוקטובר האחרון, ועמדה על צמיחה של 3.6% לשנה הנוכחית ו-3.1% לשנה הבאה.