קבוצת אלקו, שבבעלות גרשון זלקינד, השלימה בסוף השבוע עסקת ענק למכירת קרקע בסין תמורת 440 מיליון שקל. העסקה תביא לשיפור של 325 מיליון שקל בתזרים המזומנים של הקבוצה.



הקרקע שנמכרה הוחזקה באמצעות חברה בת סינית, ש־35% ממניותיה מוחזקות על ידי אלקו והיתרה בידי הסינים. הסינים קנו את אחזקותיה של אלקו במהלך 2009 תמורת 110 מיליון שקל, כשלקבוצה ניתנה אופציה למכירת יתרת אחזקותיה לסינים במחיר מוסכם.



עסקה זו מצטרפת לעסקה נוספת שבה מכרה לאחרונה אלקו קרקע ברמת השרון ואת הפעילות באחת מקרנות ההשקעה בארה״ב. קבוצת אלקו עוסקת בתחום הפיתוח העסקי והשבחת נכסים באמצעות אלקטרה נדל״ן. כמו כן, היא בעלת השליטה בחברת אלקטרה מוצרי צריכה.



בבית ההשקעות הלמן־אלדובי הגיבו בחיוב לעסקה. לדבריהם, מדובר ב״הצפת ערך״ אדירה שאינה משתקפת במחיר המניה. טל לוי, אנליסט בכיר בבית ההשקעות, סבור כי מחיר העסקה מדהים. הוא גם הזכיר כי השוק היה סקפטי בנוגע לשווי הקרקע בסין והעניק לה שווי מועט, אם בכלל.



"המחיר משקף ׳הצפת ערך׳ לחברה ששווי השוק שלה עמד על כ־750 מיליון שקל בלבד לפני הדיווח. עם זאת, למרות הדיווח, יש עדיין לקחת בחשבון שלצורך השלמת העסקה יש עוד כמה תנאים שיש לעמוד בהם".