בשנים האחרונות מחכים תושבי המדינה לצמצום ולרפורמה מקיפה בתחום אספקת החשמל בישראל, אך גם כאשר החברה מפטרת חלק מעובדיה, נדמה כי היא עושה זאת בצורה לא שקולה ומפלה. על פי נתונים שהגיעו למעריב אונליין מתברר כי מתוך 140 עובדים, אשר ימצאו את עצמם מחוק למערכת, כ-65 מתוכם הם יוצאי העדה הדרוזית, אשר כולם גם בעלי עבר ושירות בצה"ל. 



סאלח סעד, חבר ה"מחנה ציוני" (אינו חבר כנסת), שלח מכתב בנושא לשר התשתיות, ד"ר יובל שטייניץ, עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל בו דרש לבטל את החלטה לפטר 65 עובדים דרוזים בוותק של בין חמש לעשר שנים. במכתב עצמו הביע חבר הכנסת את זעמו על הנושא וטען  כי "לא יעלה על הדעת  שמתוך רשימה של 140  מפוטרים בחברת החשמל  65 או כמעט 50% הם דרוזים".

סעד הוסיף ואמר כי "כל הדרוזים ברשימה הם חיילים משוחררים, רבים מהם קצינים במילואים, מפרנסים יחידים של  משפחותיהם. הפיטורים יפגעו בהם ומשפחותיהם קשות ויצרף אותם רשימת המובטלים הגבוה ממלא במגזר. הפיטורים רק יוסיף ברגשי הקיפוח שקיים ומחמיר בקרב הצעירים הדרוזים", כתב הח"כ, שהודיע כי יאבק כנגד ההחלטה. 
 
תגובת חברת החשמל: "בשנה האחרונה נקלטו לקביעות בחברת החשמל 12 עובדים בני העדה הדרוזית כחלק ממדיניות החברה ועל סמך בחינת כישורי העובד וצרכי החברה. לגבי 140 העובדים שפוטרו: 20 הם בני העדה הדרוזית. הם גויסו לפני שש שנים להשלמת פרוייקטי החירום של הקמת תחנות כוח. מאחר וחברת החשמל סיימה את הפרויקטים אין ביכולת החברה להמשיך ולהעסיק עובדים אשר אין תעסוקה לספק להם. מתוקף ההסכמים הקיבוציים חברת החשמל מנועה מלהעסיק עובדים לתקופה של למעלה מחמש שנים, במקרה המדובר גובש הסכם ייחודי להעסקה של שנה נוספת , אשר הסתיים בימים אלה".

"עם קבלת העובד לעבודה מבהירים לו מראש את תקופת ההעסקה. כל העובדים, חתמו על מסמך, לפני קליטתם בחברה, שהבהיר שמדובר בעבודה זמנית, פרוייקטאלית, לחמש שנים בלבד. ככלל, החברה פועלת לצמצם את מצבת כוח האדם שלה ולהתייעל. במהלך 2015 פרשו פרישה מוקדמת 460 עובדים קבועים ובשנה הבאה תפעל החברה לפרישה מוקדמת של עובדים נוספים".