ענת דוידוב מתחה ביקורת על התנהלותם של חברי הכנסת בכל הקשור להצבעות תקציביות. בפינתה "איפה הכסף?" ב"רדיו ללא הפסקה 103fm" אמרה היום (שלישי) כי חברי הכנסת מצביעים בריטואל קבוע ואינם מתעמקים בסעיפים התקציביים. 



ח"כים מכובדים, אין לכם מושג. אין לכם מושג על מה אתם מצביעים, לא במליאה, וספציפית לא בוועדת הכספים. הנה יושב ראש וועדת הכספים משה גפני זועם עליכם, גם חבר הכנסת מיקי לוי, בצדק צועקים, במהלך סדרת הצבעות לכאורה פורמלית בלבד, אלא שבסוף משפיעה דרמטית על כולנו, על הרווחה, על הבריאות, על הפנסיות, על הביטוחים ובקיצור, על החיים.



אתמול קיבלנו לכך כאמור עוד הוכחה בכתבה מצוינת בחדשות ערוץ 2. מרימים יד, מורידים יד, קואליציה בעד, אופוזיציה נגד, בריטואל קבוע פחות או יותר, עם כמה קריאות ביניים מגוחכות. חברי הכנסת החדשים מסתגלים מהר, מקבלים הוראה והופכים רובוטים. הנה למשל, חברת הכנסת החדשה נאוה בוקר, מסתמסת, מחייכת לטלפון הנייד שלה, ממש אבל ממש לא קשובה ל מה שקורה סביבה, ומרימה יד בשיטה הרובוטית בעד העברה תקציבית, כי ככה אמרו לה וזה מה יש, עוד ג'וב.




 



אבל אם נהיה רציניים לרגע, הרי מדובר בעשרות מיליארדים, 40 מיליארד שקל עברו בוועדת הכספים. הוועדה הכי חשובה, שרק לפני שבועיים עברה את הסרט הזה שוב כשאישרה את עודפי התקציב של 2014 ל-2015.

תגידו חברי וחברות כנסת חדשים וותיקים, מישהו מכם בכלל יודע מה זה סעיף 52 במתווה הגז? זה שבגללו אריה דרעי שב אתמול למשרד הפנים, מתנת תודה מראש הממשלה.

מישהו מכם יודע בכלל שעשרות עובדים סוציאליים נוקטים עיצומים בגלל פגיעה בשכרם וזה דופק מאות ילדים שזקוקים לטיפול מסור ועלולים להיזרק לרחוב?מישהו מכם ישב פעם על ספר התקציב לפני שחזר למליאה או לוועדה בתפקיד רובוט? מעטים. ספורים. אפשר למנות אותם בקושי על עשר אצבעות. אתם יודעים מה? בעצם אנחנו ציבור הבוחרים אשם. בפעם הבאה לפני שתשימו את הפתק הכל כך קריטי בקלפי, תחשבו טוב למי מגיע להיות שם ואת מי חייבים להטיס החוצה, וכמה שיותר מהר.