המסחר בשוק המניות של תל אביב הסתיים היום בירידות שערים, לאחר יום תנודתי, שנפתח בירידות שערים, עבר לעליות, וחזר למגמה שלילית. פתיחת המסחר לא הפתיעה איש, שכן ירידות השערים החדות שנרשמו ביום שישי השפיעו לרעה על המשקיעים ואלו מכרו סחורה והורידו את השערים. אלא שהמסחר גם הושפע מחוסר היציבות בשוקי העולם, מה שגרם לתנודתיות. צריך לזכור ביום שישי מדד התנודתיות ה VIX עלה ב-12.92%.



חוסר היציבות גם הושפע מהמשך ירידת מחיר הנפט גולמי, שצנח בסוף השבוע אל מתחת ל-29 דולר לחבית ומהסרת הסנקציות שיאפשר לאיראן להזרים כמיליון חביות נפט ליום, מה שרק יגביר את ירידת מחירו ואת חוסר היציבות בשווקים.



בית ההשקעות הלמן-אלדובי מעריך ש"השווקים ימשיכו לייצר תנודתיות גבוהה עד אשר מחירי הנפט ימצאו תחתית - הנפילה במחירי האנרגיה יחד עם אי הוודאות מכיוון השוק הסיני מייצרים לחץ אצל הפעילים אשר מחפשים וודאות ובהירות. למרות הירידות החדות, השוק האמריקאי והישראלי עדיין מעניינים לנוכח הריבית הנמוכה והצמיחה הצפויה בשווקים אלו"



בסיום המסחר בתל אביב, מדד המעוף ירד ב-0.39%, מדד ת"א 100 ירד ב-0.27%, מדד הבנקים ירד ב-1.6% ומדד הנדל"ן 15 ירד ב-1.45%. המחזור היומי עמד על 852.71 מיליון שקל.



בין המניות שבלטו: המניה של מודיעין שקפצה ב-399.25%, זאת על רקע הדיווח שבחלקה דניאל מערב ומזרח מול חופי אשקלון ייתכן שיש כ-1.1 מיליארד מטר קוב של גז. למודיעין 15% מהזיכיון. עליה חזקה גם בשער המניה של אלון רבוע כחול לאחר שהצליחה להתנער ממגה הכושלת. המניה עולה ב-59.23%.