קורס הצוערים של משרד הכלכלה שנחשב לאחד היוקרתיים בשירות המדינה נועד להכשיר את דור העתיד של הנספחים המסחריים הישראלים בעולם. לאחר הליך מיון שארך כחמישה חודשים נבחרו 13 הצוערים החדשים שיוכשרו במשך כשלושה חודשים בקורס אינטנסיבי. לאחר הקורס, ייקלטו הצוערים לשלוש שנים בתפקידים שונים במינהל סחר חוץ במשרד טרם יציאתם לנציגויות הסחר הישראליות ברחבי העולם .



במסגרת הקורס, יעברו הצוערים הכשרה בתחומי העשייה של המשרד כמו מדיניות הסחר של ישראל, עולם הסחר העולמי, כלכלת ישראל בעולם, דרכים לקידום הייצוא ועוד. במקביל, יושם דגש על הקניית מיומנויות בינאישיות הנדרשות לתפקיד הנספח הכלכלי מסחרי: רקע בין-תרבותי, יכולות ניהול, התמחות במשא ומתן, התמודדות מול התנגדויות, פרזנטציה והופעה בפני תקשורת,  נימוסים והליכות ועוד.
 
מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה מוביל ומגבש את מדיניות סחר החוץ של מדינת ישראל במטרה להגביר את התחרותיות של התעשייה הישראלית בשווקים הבינלאומיים. המנהל מפעיל 41 נספחויות מסחריות ברחבי העולם. נספחי/ות משרד הכלכלה המהווים את הזרוע הביצועית של המשרד בשווקים הבינלאומיים ופועלים במגוון דרכים לסיוע לחברות ישראליות באיתור לקוחות ודרכי הפצה, במשיכת השקעות ובפתיחת חסמים.