ענת דוידוב התייחסה היום (רביעי) בתכניתה "איפה הכסף?" ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" לסיוע לתושבי עוטף עזה ותקפה את התנהלות הממשלה. אז הממשלה הבטיחה. אז הבטיחה? כמה הבטחות כבר הבטיחה הממשלה הזאת ולא קיימה? תקשיבו לחבר הכנסת חיים ילין, תושב עוטף עזה, ומי שעמד בראש המועצה האזורית אשכול בתקופת "צוק איתן".



 



אז איפה הכסף? נסביר - מדובר בכמה החלטות קריטיות לגבי שיפור תנאי התושבים והמפעלים באזור כולו, למשל הפחתה של תשלומי מס לתעשייה המקומית, הרחבת כביש 232, כביש שעוברות דרכו מאות משאיות ביום. המשאיות מספקות חומרי גלם וסחורות לשיקום הרצועה, הכביש הזה חסום כבר חודשים ארוכים ובכך תושבי יישובי העוטף נפגעים ישירות בהסעות ילדים ויותר מידי תאונות דרכים מתרחשות עליו. ולמה למשל לא מיישמים את ההחלטה על מתן עדיפות במכרזים לעסקים משדרות והעוטף עד 15 אחוזים, החלטה שהיתה מקלה משמעותית על מפעלים ועסקים?

ועוד לא הזכרנו כמובן את האיומים הביטחוניים, המנהרות, וירי הרקטות שלמרות שמתייחסים אליו כאל "טפטוף", כל צבע אדום, וכל רקטה מעלה את מפלס החרדה של הורים וילדים, שרובם נולדו למציאות הזאת.

איפה הכסף? הנה כמה מהתשובות המחוצפות של הפקידים הרלוונטיים שניתנו בוועדת הכספים, לאחר דיון סוער שהיה שם. נציג משרד האוצר אשר על הקופה אומר שהתקציבים שהוקצו באוגוסט 2015 למשרדים השונים נמצאים בהפעלה. נציגת משרד התחבורה מודה שהכסף תקוע בגלל חברת נתיבי ישראל, נציג רשות המיסים שניסה להתנער מאחריות ישירה משום שאינו אחראי לנושא, טען להגנתו שבאוצר סבורים שהעסקים באזור מפסידים כסף, ולכן פחת מואץ, כלומר הקלות במס לעסקים לא יועילו. הקלות במס על עסקים לא יועילו - חלם, כבר אמרנו? שיא החוצפה. מדובר ב-400 מיליון שקלים.

ראש הממשלה בינימין נתניהו, על כמה תיקים אתה צריך לשמור כדי לשחרר ארבע-מאות מיליון שקל, לפני שתכף נוחת עלינו עוד "צוק איתן" ?