שוק המטבע של ישראל פותח את מסחר השבוע כשהדולר שומר על מעמדו מול השקל, למרות שבעולם הדולר מאבד גובה. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "נמשכת תנודתיות השיא בשווקים. נראה שיש יותר מדי סוגיות נפיצות על הפרק כרגע ולא ניתן להסיק מיום אחד על משנהו – מחיר הנפט, סממני ההאטה בצמיחה בסין, אי הוודאות באשר למדיניות הפד ויתר הבנקים המרכזיים, ואליהן נוספו הבעיות של דויטשה בנק.

מדד הדולר, שכבר צנח בשבוע שעבר לשפל חדש ב-95.2, הרמה הנמוכה ביותר מאז אמצע אוקטובר 2016, הצליח להתאושש קמעה הודות לנתוני צריכה טובים מהמצופה שפורסמו בשישי, אך הדולר עדיין נמצא בסחרור שלילי, בטח על רקע עדותה בשבוע שעבר של יושבת ראש הפד ג'נט ילן, שניסתה לשדר עסקים כרגיל ולהוריד מהפרק אפשרויות של הורדת ריבית וריבית שלילית, אבל בסופו של דבר המחוקקים הצליחו לחלץ ממנה הצהרות בדבר סכנת מיתון וצעדי מדיניות דרסטיים.

בשוק המט"ח העולמי התנועה הבולטת ביותר כרגע היא הזינוק של הין למול הדולר, וזאת למרות הריבית השלילית שקבע הבנק של יפן במטרה להחליש את הין. הין ממשיך להתחזק בשל הביקושים הגבוהים לנכסי מקלט בטוח וככל שתימשך הטלטלה בשוק גם הין ילך ויתחזק. וככל שיימשכו התנודות החדות הללו בשוק המט"ח אנו עשויים לשמוע עוד ועוד רטוריקה של התערבות וצעדים דרמטיים מצד בנקים מרכזיים. השבוע יחזור השוק הסיני לתמונה, וזאת לאחר חופשת ראש השנה הסיני, מה שרק עשוי ללבות את התנודתיות ביתר שאת.
 
למרות הירידות של הדולר בעולם, מגמת הירידה של הדולר-שקל נבלמה בשבוע שעבר והצמד אף הצליח להתאושש עד אזור 3.90. ואולם, כל עוד הצמד מתחת לרמה זו – נסחר כרגע באזור 3.88 – הנטייה היא בהחלט שלילית, בטח לאור המגמה השלילית של הדולר בעולם".