בנק דיסקונט פרסם את התוצאות העסקיות לשנת 2015 עם גידול זעיר של 0.2% בהכנסות ל-4.23 מיליארד שקל לעומת 4.218 מיליארד בשנת 2014 אך עם גידול חד של 48.6% ל-750 מיליון שקל ברווח הנקי לעומת 505 מיליון בשנת 2014. אם מנטרלים את ההפרשה לירידת ערך בגין החזקות במניות הבנק הבינלאומי והפסד ממכירת פעילות חברות מוחזקות בחו"ל, הרווח הנקי גדל ל-882 מיליון שקלים.
הבנק ממשיך בפעולות ההתייעלות עם ירידה של 10.7% בהוצאות ל-5.725 מיליארד שקל לעומת 6.414 מיליארד בשנת 2014. פעולות התייעלות כללו בין השאר תכנית הפרישה מסוף שנת 2014 וניהול מוקפד של מצבת כוח האדם הביאו שהביאו לקיטון של מצבת כוח האדם ב-628 עובדים, וירידה של 4.7% בהוצאת השכר בשנת 2015.
עוד עולה מדוחות, כי התשואה להון הגיעה בשנת 2015 ל-5.8%, לעומת שיעור של 4.7% בשנת 2014. האשראי הצרכני צמח בשיעור של 9.7% בהשוואה לשנה שעברה והאשראי לעסקים קטנים צמח בשיעור של 6.7%. חשוב לא פחות הוא השיפור באיכות תיק האשראי שחל בו קיטון של כ-23% בהיקף האשראי הבעייתי. בנוסף יחס הון עצמי רובד 1 לרכיבי סיכון - 9.5%, יחס כיסוי הנזילות 128%.
בעקבות פרסום התוצאות אמרו יו"ר הבנק ד"ר יוסי בכר יו"ר הבנק והמנכ"לית לילך אשר-טופילסקי, כי "שנת 2015 הייתה השנה הראשונה בה יישמנו, הלכה למעשה, את התוכנית האסטרטגית הרב-שנתית, עליה הכרזנו במחצית השנייה של שנת 2014, תוך מיקוד עסקי, צמיחה במגזר הקמעונאי, נקיטת צעדי התייעלות והטמעת תרבות ארגונית תומכת שינוי.השפעות יישום התוכנית ניכרות בתוצאות הכספיות של הקבוצה, המעידות על הצמיחה שהשגנו בשנה החולפת. בתחום הקמעונאי, הגדלנו את תיקי האשראי למשקי בית ולעסקים קטנים בכ-9% ו-7%, בהתאמה".
עוד אומרים בכירי הבנק: "שמרנו על יציבות בהכנסות, על אף המשך שחיקת הריבית. תוכנית הפרישה, שיושמה בהצלחה בסוף שנת 2014, ומהלכי צמצום נוספים שבוצעו השנה, הביאו לקיטון משמעותי של כ-5% בהוצאות השכר. בשנה זו, ניתן ביטוי למיקוד העסקי של הקבוצה. מכרנו את פעילות דיסקונט בנק לטין אמריקה (DBLA) באורוגוואי, סגרנו את סניף הבנק בלונדון ומכרנו את פעילות אידיבי (סוויס) בנק בשוויץ. במקביל פעלנו לחיזוק פעילותן של חברות הבת בקבוצה. בין היתר, חתמנו על הסכם למיזוג חברת החיתום של דיסקונט עם כלל פיננסים חיתום ליצירת גוף חיתום מוביל, ובכאל רכשנו את מניות המיעוט בדיינרס.
"במבט קדימה, נפעל להעמקת והרחבת צעדי ההתייעלות, ולהמשך צמיחה במגזרי המיקוד שהגדרנו בקבוצה. לצד זה, ניישם ונטמיע מהלכים חדשניים, אשר צפויים לשפר משמעותית את מעטפת השירות האישי והדיגיטלי. בדרך זו, נמשיך ונעניק ללקוחותינו שירות איכותי ויעיל במגוון ערוצים, תוך שימור אופיו המשפחתי והאישי של הבנק", כתבו השנים בהצהרה משותפת.