אתמול נפתח המסחר השבועי של שוק המטבע של ישראל ושערו היציג של הדולר התחזק, אבל במחלקת המחקר של FXCM לא בונים על זה ולטענתם , "הדולר-שקל שוב לא הצליח לפרוץ את ההתנגדות ב-3.91 ונסוג אל רמת 3.90. הצמד מדשדש כבר שבועיים בתוך טווח צר, וזאת בשעה שגם בשוק העולמי מנסים לתפוס כיוון.

בעולם ראינו ביממה האחרונה מגמה מעורבת של הדולר. למרות ירידות השערים וההתפשטות המחודשת של שנאת הסיכון על רקע התוצאה המאכזבת של ועידת ה-G20 והחששות מהנעשה בסין, הדולר דווקא שמר על יציבות, וזאת עדיין כתוצאה מנתוני הצריכה והצמיחה הטובים שפורסמו בשבוע שעבר ועוררות מחדש את ציפיות הריבית. עם זאת, אמש גם מדד מנהלי הרכש של שיקאגו וגם נתוני הדיור איכזבו וציננו מעט את הסנטימנט החיובי כלפי הדולר.

ביום שישי הקרוב צפוי להתפרסם בארצות הברית דוח התעסוקה, ונתון חיובי עשוי להקנות רוח גבית לדולר. בתוך כך, עידוד מסוים אפשר לשאוב מהתייצבות מחיר הנפט, הבוחן את רמת 34. עלייה מעל רף 35 דולר לחבית עשויה לתת דחיפה נוספת למחיר הנפט ולהרחיק אותו מהתחתיות של אזור 28-30 דולר לחבית. התאוששות מחיר הנפט היא קריטית להתייצבות השוק הפיננסי כולו, והדבר גם צפוי להקנות לדולר מומנטום חיובי".