שערו היציג של הדולר התחזק אתמול והוא ממשיך להתחזק גם היום (שלישי). אתמול, שערו היציג עלה ב-0.077% ל-3.878 שקלים ואילו בשעות הבוקר הוא ממשיך להתחזק במסחר הבין בנקאי. נכון לשעות אלה, הדולר עולה ב-0.27% ל-3.883 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל מטפס לעבר רמת 3.89, וזאת לאחר שאמש כבר צנח לשפל חדש ב-3.86. גם בעולם ראינו אמש תיקון חד של הדולר כלפי מעלה, וזאת לאחר הירידה החדה בשבוע שעבר. נראה שיש לייחס את התיקון של הדולר לירידה במחיר הנפט, שאיבד אתמול למעלה מ-3%, מה שהחליש בחדות את המטבעות הנסחרים על חשבון הדולר. גם האירו איבד מכוחו למול הדולר, וזאת על רקע הצעדים המרחיבים של ה-ECB בשבוע שעבר".



השבוע הקרוב עומד בסימן ישיבות המדיניות של הבנקים המרכזיים, כאשר ביפן, אוסטרליה, נורבגיה, בריטניה, שוויץ וכמובן ארצות הברית, צפויים הבנקים המרכזיים לפרסם את החלטות הריבית החודשיות, וזאת שבוע לאחר ישיבת הריבית הדרמטית של ה-ECB, שמהווה כעת את הסמן היוני בזירה המוניטרית. בשווקים ימתינו לראות האם גם הפד מיישר את הגישה המרחיבה ומשהה לפי שעה את כוונתו להעלות את הריבית. הפד לא צפוי להעלות את הריבית השבוע, אך בשוק ימתינו להצהרת המדיניות ולמסיבת העיתונאים כדי ללמוד על כוונות הבנק להמשך השנה. אם הפד ימשיך לאותת כי האפשרות להעלאת ריבית השנה עודנה על הפרק והדולר עשוי להתחזק.