ענת דוידוב הקדישה את תוכניתה "איפה הכסף?" היום (שני) ברדיו 103FM להחלטת בג"ץ אתמול לבטל את מתווה הגז. דוידוב העמידה את השאלה הבאה במרכז התוכנית: האם סעיף היציבות מוריד את המסך מעל מתווה הגז, או אולי דווקא סולל לו את המשך דרכו?
 
דוידוב פתחה בהסבר של סעיף היציבות המדובר: "הוא אמור להבטיח איתנות למשקיעים ולתת ביטחון כלכלי. על פי המתווה, מדובר בעשר שנים והמשמעות המידית היא שגם אם תתחלף פה ממשלה, ותתפלאו, גם זה עשוי לקרות פה, היציבות המיוחלת מובטחת למשקיעים לשנים ארוכות".
 


עוד המשיכה דוידוב: "האם זה הגיוני? ארבעה שופטי בג"ץ קבעו שלא. השופט אליקים רובינשטיין, המשנה לנשיאה, שהיה גם היועץ המשפטי לממשלה, קבע כך: 'פסקת היציבות, שבמסגרתה מתחייבת הממשלה לעשר שנים, שבהן לא זו בלבד שלא תחוקק, אלא תיאבק בכל חקיקה נגד הוראות המתווה, נקבעה בחוסר סמכות ודינה בטלות, וזאת מן הטעם שנקבעה בניגוד לכלל הבסיסי במשפט המנהלי בדבר איסור על כבילת שיקול הדעת של הרשות'".
 
דוידוב הוסיפה: "אז למה אתם מלינים על שופטי בג"ץ, על ראש הממשלה ועל שר האנרגיה, על שרת המשפטים ועל שר התיירות? הנה רק כמה מהתגובות על ההחלטה: 'תמוהה, אומללה, פוגעת קשה בכלכלה, שופטי בג"ץ אינם מבינים את תפקידם'. אז תקשיבו למה שאומר עורך הדין אפי מיכאלי שעתר נגד סעיף היציבות, בשם המרכז האקדמי למשפט ועסקים: 'תחשבו קצת עלינו, האזרחים. שהאוצר הזה שקבור שם עמוק באדמה אמור לשרת את רווחת כולנו. אין פה טובים ורעים. יש פה משחק של אינטרסים בעיקר מול בעלי ההון, ואותנו שכחו בבית. ולא בפעם הראשונה'".