השקל ממשיך להתחזק היום (שלישי) לעומת רוב המטבעות החשובים. השערים היציגים לא הושפעו מהחלטת בנק ישראל לא לשנות את הריבית באפריל, אך עם זאת יתכן שהמסחר הבין בנקאי כן הושפע. אתמול שערו היציג של השקל ירד ב-0.13% ל-3.837 שקלים ואילו שערו של הדולר במסחר הבין בנקאי ירד בעוד 0.55% ל-3.8159 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל שובר מתחת ל-3.82 ומאיים לצנוח לשפל חדש. נראה כי ביטול מתווה הגז לא השפיע באופן משמעותי לשלילה על השקל. למרות ירידת מניות הגז, הבורסה המקומית הגיבה להתפתחות בצורה מתונה והמשקיעים לא נתפסו בפאניקה, ועל כן גם לא ראינו גלים מיוחדים בזירת המט"ח.



"גם החלטת בנק ישראל לא הכבידה על השקל, וזאת למרות הצהרתו של הבנק כי הריבית לא צפויה לעלות עד 2017. נראה כי השקל בעיקר מצא תמיכה מכך שהאפשרויות של ריבית שלילית והרחבה כמותית לא על הפרק כרגע, וזאת לאחר חודש שבו כמה בנקים מרכזיים בעולם, ובראשם ה-ECB, לחצו על דוושת ההרחבה הכמותית.



"נראה כי בנק ישראל מוצא את נקודת האמצע בין המדיניות המרחיבה של הבנק האירופי לבין הצפי להקשחה מצד הפדרל ריזרב. נראה כי מה שבעיקר השפיע על הדולר-שקל ביממה האחרונה היו נתוני המקרו המאכזבים שפורסמו בארצות הברית, אשר הצביעו על ירידה בצריכה הפרטית והאינפלציה הצרכנית ועל כן ציננו במשהו את הציפיות להעלאת ריבית באפריל. היום יחזור לפעילות השוק האירופי לאחר חופשת הפסחא והעלייה בנפחי המסחר עשויה להביא גם לעלייה בתנודתיות במסחר במט"ח".