ירידות שערים נרשמו היום (שלישי) בבורסה של תל אביב. המסחר בשעות הבוקר אומנם נפתח במגמה חיובית שכן האווירה והסנטימנט בקרב המשקיעים היו חיוביים. זאת למרות שאתמול ננעלו הבורסות של ניו יורק ושל אירופה במגמה שלילית. עם זאת המגמה החיובית בבורסת תל אביב לא נמשכה זמן רב שכן כעבור זמן קצר עברו המדדים, מעליות לירידות. הירידות הללו הושפעו במידה רבה מירידות השערים שנרשמו במזרח הרחוק ובאירופה ובחוזים העתידיים של מדדי המניות בניו יורק.



לדעת מומחים הסנטימנט השלילי בבורסות העולם, מוסבר במידה מסוימת מהסתבכות פרשת פנמה, שכן הגילוי כי מנהיגים רבים היו מעורבים בשחיתות עלולה לערער את היציבות המדינית והכלכלית במדינות מפתח בעולם. סיבה נוספת שככל הנראה הביאה להשפעה לרעה על הבורסות בעיקר באירופה הוא משאל שפורסם היום בלונדון שמראה כי 51 אחוזים מהבריטים תומכים בהישארותה של בריטניה בקהילייה האירופית, כשזהו רוב דחוק אך מסוכן. יציאתה של בריטניה, המדינה השנייה בגודלה בקהילייה האירופה, עלול לערער את היציבות הכלכלית בכל אירופה ולפיכך שוקי המניות מושפעים מכך.

רכב - מה משתלם יותר לקנות או לקחת בליסינג


על רקע זה לא מפתיע ששערי המניות בתל אביב ירדו. בשעות הבוקר שוקי המניות של המזרח הרחוק ננעלו בירידות שערים הניקי של טוקיו יורד ב-2.42% ל-15,732.82 נקודות, מדד ההנג סנג של הונג קונג יורד ב-1.68% ואילו באירופה מדד פוטסי של לונדון יורד ב-1.14%, הדאקס ב-2.19% והקאק של פריז ב-1.95%. ירידות השערים נמשכו גם בניו יורק ובשעות אלה, האס אנד פי 500 יורד ב-%0.72, הדאו ג'ונס יורד ב-0.35% והנאסד"ק ב-0.50%.



על רקע ירידות אלה טבעי כי הבורסה של תל אביב סיימה את המסחר בירידות שערים. ואכן, בעת נעילת המסחר המעו"ף ירד ב-0.87%, מדד תל אביב 100 ירד ב-0.75% והבלו טק ירד ב-0.35%.