שינוי מגמה בשוק המטבע של ישראל: הדולר ממשיך להתחזק היום (רביעי) בשוק המטבע הבין בנקאי והבוקר עלה בעוד 0.35% ל-3.8153 שקלים. זאת לאחר כמה ימים בהם השקל הוביל על המטבע האמריקאי. במחלקת המחקר של FXCM ישראל אמרו בעניין כי "לאחר הפלרטוט עם רמת 3.75 וההתערבות המסיבית של בנק ישראל, הדולר-שקל מתקן בחוזקה למעלה ומטפס מעל רמת 3.81".



לדבריהם, "מה שסייע לדחוף את הצמד מעלה היה התיקון השלילי בבורסות העולם ביממה האחרונה ושנאת הסיכון שהגבירה את הביקוש למטבעות הסולידיים יותר על פני המטבעות האקזוטיים". עוד ציינו כי "מחיר הנפט התאושש ביממה האחרונה, וגם הנתונים הכלכליים בארצות הברית היו טובים, אבל נראה שאי הוודאות באשר למדיניות הבנקים המרכזיים והחששות לצמיחה הגלובלית גרמו לסוחרים לקחת צעד אחד אחורה".



"היום צפויים להתפרסם הפרוטוקולים של הפד שיחשפו את התייחסויותיהם של בכירים בפד למדיניות הבנק ולהעלאות הריבית העתידיות ועשויות להגביר את התנודתיות במסחר בדולר", תיארו במחלקת המחקר. עוד אמרו כי "לאחר שצנח לשפל באזור 3.75, הדולר-שקל תיקן בימים האחרונים בחוזקה כלפי מעלה. כל עוד הצמד מעל רמת 3.80 הנטייה היא להמשך התיקון. ירידה מתחת ל-3.80 עשויה להוציא את הרוח ממפרשיו של התיקון".