שוק המטבע של ישראל פותח את המסחר השבועי במטבע הדולר בשוקי העולם, מה שמקרין על שער המטבע גם בישראל. הבוקר (שני) הדולר נסחר בשוק הבין בנקאי ב-3.7771 שקלים מה שמשקף ירידה של 0.25%. במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "לאחר שישה שבועות רצופים של ירידה, ולמרות ניסיונות בנק ישראל להתערב במסחר ולייצב את שער החליפין, הדולר-שקל ממשיך להיות נתון ללחץ מכירות, וזאת על רקע הצניחה של הדולר בעולם.



"הדולר-אינדקס, הבוחן את ערכו של הדולר למול סל של מטבעות בעולם, נסחר באזור הגבול התחתון של כל שנת 2015 ושבירה מתחת לגבול זה עשויה להאיץ את ירידת הדולר. הירידה של הדולר, שנמשכת כבר כחודשיים, רק החריפה לאחר פרסום פרוטוקולי הישיבה האחרונה של הפד שפורסמו בשבוע, ונראה כי סתמו את הגולל על האפשרות שהבנק יעלה את הריבית באפריל.



"ניכר שיש מחלוקת קשה בקרב חברי הבנק, וכי עד שלא נראה התאוששות כלכלית משמעותית יותר, וזאת בעיקר בגזרת האינפלציה, ועד שהסערה הגלובלית, דהיינו מן המדינות המתפתחות ובסקטור האנרגטי, הבנק יימנע מהעלאת ריבית. בשבוע שעבר הדולר צלל לשפל של כמעט 17 חודשים מול הין היפני, מה ששוב הציף את האפשרות להתערבות מצד הבנק היפני, כפי שכבר נרמז ביום שישי על ידי שר האוצר היפני.



"ככל שתימשך הירידה של הדולר, גם למול השקל, הסבירות להתערבות מצד בנקים מרכזיים תגבר, מה שעשוי להגביר את התנודתיות בשוק המט"ח. בזירת המט"ח המקומית, ירידה של הדולר-שקל לעבר 3.75 תעמיד למבחן שוב את נכונותו של בנק ישראל להתערב ולמצב רמה זו כרצפה".