הממונה על השכר באוצר קובי אמסלם יסיים מחרתיים את תפקידו. אמסלם הוא הבכיר הראשון בעידן שר האוצר משה כחלון המסיים את תפקידו. הוא פורש לאחר 21 שנים בשירות הציבורי, מתוכן שמונה שנים באוצר. אמסלם יפנה ככל הנראה למגזר הפרטי.



שר האוצר נמנע עד כה מחילופי תפקידים של בכירים במשרדו. הוא האריך את כהונתו של יו"ר רשות ניירות ערך שמואל האוזר, ביקש מהחשבת הכללית מיכל עבאדי בויאנג'ו להמשיך בתפקידה ובכוונתו להאריך גם את כהונת מנהל רשות המסים משה אשר.
 
בעניין אמסלם הדבר היה שונה, שכן מדובר היה בבכיר דעתן. הוא לא היסס להביע את עמדותיו המקצועיות גם בתקופת שר האוצר הקודם יאיר לפיד, וגם בפני כחלון הוא סירב להתכופף. המאבק הבולט ביותר היה התעקשותו בנושא הסדרי הפרישה המועדפים של אנשי הקבע.

 

בשבוע שעבר נועד אמסלם לשיחה עם שר האוצר בבקשה לברר עם מי הוא אמור לחפוף. אלא שבשלב זה לא נמצא לו מחליף ונראה כי משה כהן סגנו ימלא את תפקידו באופן זמני.
 
שר האוצר ביקש במקור למנות כמחליפו של אמסלם את ערן יעקב, המשנה למנהל רשות המסים, אלא שבגלל העדר תשע שנות ניסיון נמנע נציב שירות המדינה לאשר את מועמדותו. לשר האוצר אין בשלב זה מועמד קבוע אחר.