ירושלים, העיר שחוברה לה יחדיו, או חולקה לה יחדיו? דווקא ביום חגה של הבירה, שווה להתעכב על הסיבות לנטישת החילונים את עיר הבירה, חילונים וצעירים בעיקר, ולמה ירושלים מובילה בנושא ההגירה השלילית.  ענת דוידוב בתכניתה "איפה הכסף", ב"רדיו ללא הפסקה 103FM", החליטה היום (ראשון) לרדת לשורש העניין. כשלדבריה לכל זה נוסף בשנה האחרונה גל טרור שמכוון בעיקרו לעיר. זה מה שנשאר.



תחילת גל הטרור האחרון כזכור, אינתיפאדת היחידים או הילדים, החלה ערב ראש השנה, ספטמבר 2015. אבנים הושלכו לעבר רכבו של אלכסנדר לבלוביץ' זכרו לברכה, לבלוביץ' נפגע, הדרדר לתהום באזור שכונת ארנונה בעיר, ומת ביום למחרת. לא מעט עסקים נסגרו מאז, ירושלים לא מה שהייתה.
 

וגם זה - אוכלוסיית ירושלים מורכבת, מספרם של התושבים החילונים כרבע מכלל האוכלוסייה, הולך ומתמעט, יותר משליש חרדים, כעשרים אחוז מגדירים עצמם דתיים, ויותר משליש מהתושבים, ערבים.
 
כמעט 50 שנה. מה עבר על העיר הזאת מאז האיחוד ההיסטורי. אוהבי ירושלים נוטשים בלב חצוי - ההתחרדות, הטרור, בעיות הפרנסה, גם בענף ההייטק, מתחילים להתהוות סדקים. אינטל מחסלת את המפעל רק לאחרונה, התיירות מקרטעת, מסעדות במרוץ הישרדות מתמיד. רבים איבדו תקווה. כמעט 50 שנה. זמן קצר מאד במושגים היסטוריים. המספרים מדברים בינתיים יותר מכל דבר אחר. אז חוברה לה יחדיו או חולקה לה יחדיו? זה מה שנשאר, וההיסטוריה תשפוט מן הסתם. חג שמח.