במהלך השבוע האחרון הדולר התחזק לעומת השקל, כשביום שישי נקבע שערו על 3.87 שקלים - עליה יומית של 0.415% ושבועית של 0.6502%. עם זאת, המומחים מעריכים שהשבוע שערו של המטבע האמריקאי עשוי לרדת ואכן במסחר הבין בנקאי של הבוקר הוא יורד בכ-0.9% ל-3.8352 שקלים.



במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל, שכבר היה בדרכו מעלה, ביצע ביום שישי פנייה חדה לאחור, ביחד עם הדולר העולמי, וזאת לאחר נתוני התעסוקה הגרועים שפורסמו בארצות הברית. כעת, נסחר הדולר-שקל שוב מתחת לרף 3.85, וזאת לאחר שנגע כבר ב-3.825 ביום שישי".



עוד אמרו המומחים, כי דוח התעסוקה שפורסם בארצות הברית הצביע על גידול של 38 אלף מקומות עבודה חדשים בחודש מאי בארצות הברית, הנתון הגרוע ביותר מאז ספטמבר 2010. לא זו בלבד, הדוח מלמד על ירידה דרסטית בשיעור ההשתתפות בשוק העבודה (וזו הסיבה לכך ששיעור האבטלה ירד מ-5.0% ל-4.7% למרות הגידול התעסוקתי הזעום). התגובה של השוק היה חד משמעותית – הצניחה של הדולר והעלייה של המניות הבהירה כי השוק רואה בנתון כמסמר אחרון שקובר את האפשרות שהפד יעלה את הריבית ביוני.



ואולם, השאלה המעניינת יותר היא כיצד ישפיע הנתון על מדיניות הבנק הפדרלי בחודשים הקרובים. אין ספק שהפד רוצה להעלות ריבית. זה בא לידי ביטוי בתחזיתו בסוף 2015 ל-4 העלאות ריבית וזה בא לידי ביטוי בכל ההצהרות של בכירי הפד בחודשים האחרונים. ואולם, המצב בסין, השפל בנפט, הנסיגה באירופה, האינפלציה המדשדשת – כל אלה מקשים על הפד להוציא לפועל את כוונותיו. וכעת דוח התעסוקה דוחק את הבנק לפינה, וזאת מאחר שבכירי הבנק, ובראשם ילן, תמיד התנו את נרמול הריבית בהמשך השיפור הכלכלי, וכעת לא ניתן יהיה להצדיק בפני השוק העלאת ריבית לאור נתוני תעסוקה שכאלה.



בשוק ימתינו כעת לישיבת הבנק הפדרלי בשבוע הבא, כדי ללמוד האם הבנק עדיין דבק בכוונתו להעלות ריבית עוד השנה. עד אז, הדולר חשוף להמשך הנסיגה. הדולר-שקל נסחר כעת בחלקו התחתון של הטווח בין 3.80 ל-3.90. ירידה מתחת ל-3.84 עשויה שוב לדחוף את הצמד לעבר הגבול התחתון של הטווח".