פורום מנהלי בתי החולים בראשות ד"ר חזי לוי מבית חולים ברזילי באשקלון יצא בסוף השבוע בקריאה דחופה לבטל את המכרז לבחירת חברה חדשה לאספקת תרופות לבתי החולים הממשלתיים. בפורום טוענים כי מהלך זה עלול להוביל לסיכון חיי חולים, לא פחות מכך. ההודעה החריגה יצאה בעקבות פרסום מכרז חדש על ידי החשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי־בויאנג'ו, שמבקשת לבחור חברה חדשה במקום חברת שראל, שמספקת כבר עשרות שנים את התרופות והציוד הרפואי לבתי החולים בארץ. 



עד אשר תיבחר חברה חדשה, הוחלט להאריך את זיכיונה של שראל בארבעה חודשים, אולם במכתב ששוגר לשר האוצר, משה כחלון, ולשר הבריאות, יעקב ליצמן, דורש ד״ר לוי "להקפיא מיידית את המכרז" ולהאריך במספר שנים את תקופת הבלעדיות של שראל. לטענת פורום מנהלי בתי החולים, ״יש לתת לשראל תקופת פטור ארוכה יותר כדי לבצע את רכש התרופות בצורה יעילה יותר. גם הרכש במתכונתו הנוכחית מוזיל משמעותית את העלויות שלנו״.



עוד הוסיפו בפורום כי אם המכרז אכן ייצא אל הפועל אזי הדבר עלול לגרום לפגיעה קשה בבתי החולים ובתפעול השוטף עד כדי סכנת חיים לחולים: "זה לא משחק. צעד חד־צדדי של האוצר בנושא זה עלול להוביל לאסון״. 



יצוין כי ליצמן תקף בחריפות את החשבת הכללית על כך שפעלה בניגוד לדעתו בהוצאת המכרז החדש, אולם מנגד, זוכה עבאדי־בויאנג'ו לגיבוי מוחלט מכחלון, שמצדיק את החלטתה. עוד יצוין כי עבאדי־בויאנג'ו נחשבת לפקידה הבכירה במשרד האוצר וזוכה להערכה גבוהה ביותר.



למרות אזהרות פורום מנהלי בתי החולים, גורמים באוצר מסרו בתגובה כי על אף הלחצים, המכרז יימשך כסדרו, וכי "הגיעה העת לייעל גם את פעילות רכש התרופות בבתי החולים לטובת המערכת כולה".