מחקר שוק שערכה יצרנית כלי הכסף והיודאיקה, הצורפים, לקראת ראש השנה וחגי תשרי תשע”ז מראה שהישראלים רכשו בשנה האחרונה 95 אלף גביעי קידוש לחג בשווי 55 מיליון שקל. מדובר בגידול של 15% בהשוואה לשנה שעברה.
כ־20 אלף מגביעי הקידוש שנרכשו הם מכסף, בשווי של כ־35 מיליון שקל, ועוד 75 אלף גביעים הם מקרמיקה, מזכוכית וממתכות שונות, בשווי של 20 מיליון שקל. לנוכח הירידה במחיר הכסף בשנים האחרונות, מ־50 דולר לאונקיה ל־15 דולר לאונקיה, רואים הישראלים בקנייה הזדמנות השקעה, לבד מהעניין המסורתי.
הצורפים מכרה לאחרונה גביע קידוש מזהב לאיש עסקים שביקש לחרוט עליו את שמות כל בני משפחתו במחיר שיא של 160 אלף שקל. רפי פרידמן, מנכ”ל הצורפים, מסר ל”מעריב־השבוע”: “לקראת ראש השנה הנוכחי תשווק החברה סדרת גביעי קידוש מכסף וצלחת מכסף במחיר מיוחד של 590 שקל”.