התקדמות משמעותית במשא ומתן בין הנהלת אל על לטייסי החברה. בתום משא ומתן מרתוני שנמשך אל תוך הלילה, בתיווכו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיעה ההסתדרות על התקדמות משמעותית לקראת הסכמות בין הצדדים במרבית הסעיפים. על פי דיווח בערוץ 2, ההסכמות כוללות תוספת שכר של 7.5% לטייסים, כשבתמורה הם יתחייבו לשקט תעשייתי ולהסכמה על פיצולי הטיסות, עליהן הורה מנכ"ל אל על, דוד מימון בשבוע שעבר.
על פי ההנחיה החדשה, בטיסות טראנס אטלנטיות הטייסים שיצאו מנתב"ג, יטיסו גם את המטוס ולא יהיה צוות נוסף. גורם בכיר באל על הבהיר בעקבות הדיווחים שעדיין אין הסכם והמשא ומתן נמשך. עם זאת, הוא ציין שאכן חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין הצדדים והמגעים יימשכו.
כזכור, רק לפני יומיים תקפו בהנהלה בחריפות את העובדים ואמרו: "הסכם העבודה שנחתם ביוני 2015 מחייב את כל מגזרי החברה, כולל הטייסים לשקט תעשייתי עד אוגוסט 2018. ההסכם העניק תוספות שכר ומענקים, מהם נהנו כל עובדי החברה, לרבות הטייסים. טענת יו"ר נציגות הטייסים לפיה יש טייסים פנויים בהם לא משתמשת הנהלת אל על הינה שקרית. יש טייסים בבית שאינם מוכנים לטוס הלוך ושוב כפי שהיה נהוג תמיד, זאת בהתאם להנחיה ברורה של נציגות הטייסים".
בחברה טוענים כי גידול זה נועד אך ורק להגדלת שכרם, שכן פתיחת חופש מחלה וירידה מטיסה מחייבת שיבוץ של טייס אחר, שהתשלום על השעה הזאת הינו עד פי שניים וחצי בגין קריאות מיוחדות. טענת הטייסים לפיה הם נאלצים להיות בכוננות תמידית מלאכותית ושקרית. לו רק היו מחליטים הטייסים לאייש מראש את הטיסות הפתוחות ולהיענות לצרכי החברה. תוספת השכר שהטייסים מבקשים הינה מאות מיליוני ש"ח בשנה, כפי שלא היססו לדרוש במו"מ שנערך עם הנהלת החברה ללא סיכום".