התקדמות משמעותית במשא ומתן בין הנהלת אל על לטייסי החברה. בתום משא ומתן מרתוני שנמשך אל תוך הלילה, בתיווכו של יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הודיעה ההסתדרות על התקדמות משמעותית לקראת הסכמות בין הצדדים במרבית הסעיפים. על פי דיווח בערוץ 2, ההסכמות כוללות תוספת שכר של 7.5% לטייסים, כשבתמורה הם יתחייבו לשקט תעשייתי ולהסכמה על פיצולי הטיסות, עליהן הורה מנכ"ל אל על, דוד מימון בשבוע שעבר.



על פי ההנחיה החדשה, בטיסות טראנס אטלנטיות הטייסים שיצאו מנתב"ג, יטיסו גם את המטוס ולא יהיה צוות נוסף. גורם בכיר באל על הבהיר בעקבות הדיווחים שעדיין אין הסכם והמשא ומתן נמשך. עם זאת, הוא ציין שאכן חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן בין הצדדים והמגעים יימשכו. 



כזכור, רק לפני יומיים תקפו בהנהלה בחריפות את העובדים ואמרו: "הסכם העבודה שנחתם ביוני 2015 מחייב את כל מגזרי החברה, כולל הטייסים לשקט תעשייתי עד אוגוסט 2018. ההסכם העניק תוספות שכר ומענקים, מהם נהנו כל עובדי החברה, לרבות הטייסים. טענת יו"ר נציגות הטייסים לפיה יש טייסים פנויים בהם לא משתמשת הנהלת אל על הינה שקרית. יש טייסים בבית שאינם מוכנים לטוס הלוך ושוב כפי שהיה נהוג תמיד, זאת בהתאם להנחיה ברורה של נציגות הטייסים". 

"במשך 15 שנים רצופות מאז ההסכם שנת 2000, הטייסים איישו את כל הטיסות ואילו בשנה האחרונה וכי הם מנצלים את חוסר איוש הטיסות תוך התניית טיסתם בשני תנאים, טיסה לכיוון אחד וחזרה מיידית במושב העסקים". בחברה גם זעמו על הדיווחים על ימי המחלה, שעלו לכ-18 ימים בממוצע בשנת 2016, כשעד לפני מספר שנים עמד המספר על פחות מ-10 ימים לשנה.

בחברה טוענים כי גידול זה נועד אך ורק להגדלת שכרם, שכן פתיחת חופש מחלה וירידה מטיסה מחייבת שיבוץ של טייס אחר, שהתשלום על השעה הזאת הינו עד פי שניים וחצי בגין קריאות מיוחדות. טענת הטייסים לפיה הם נאלצים להיות בכוננות תמידית מלאכותית ושקרית. לו רק היו מחליטים הטייסים לאייש מראש את הטיסות הפתוחות ולהיענות לצרכי החברה. תוספת השכר שהטייסים מבקשים הינה מאות מיליוני ש"ח בשנה, כפי שלא היססו לדרוש במו"מ שנערך עם הנהלת החברה ללא סיכום". 
ועד טייסי אל על הגיב לדברים ואמר: "חבל שהנהלת אל על ממשיכים להטעות את הציבור. גם הפעם, בדיוק כמו ביתר הטיסות שהנהלת אל על החליטה לבטל השבוע, היו טייסים זמינים להוציא את הטיסות. הפעם היו גם שני חברי הנהלה, טייסים בצי 744, שהיו כשירים וזמינים ויכלו גם הם להפעיל את הטיסה. העובדה שהנהלת החברה בחרה לא להציבם לטיסה, מעלה חשד לחבלה בזדון וממשיכה לפגוע פגיעה אנושה בנוסעים ובחברה".