"מה זה לא מביא כסף מהבית? את כל הכסף שלי לקחו. אז מה זה מהבית אני לא מבין. לקחו לי כמעט שני מיליארד שקל ואת אומרת לא מביא מהבית, אז מאיפה אני מביא, מהסבתא שלי?", כך אמר הערב (שני) אליעזר פישמן, שהוגדר כפושט הרגל הכי גדול בתולדות המדינה. פישמן התייחס בראיון לערוץ 2 לדיווחים כאילו הבנקים מתנגדים להסדר החוב שהושג עמו: "מה אתה חושב שעדיף לבנקים? הם לא יצליחו להשיג יותר, הם יצליחו להשיג פחות, אבל שיעשו מה שטוב להם". 



בנק הפועלים הודיע היום  רשמית על התנגדותו להסדר החוב שגובש עם פישמן, שכולל מחיקה של כ-1.75 מיליארד שקל מחובותיו. על פי ההערכות ההודעה פורסמה בעקבות ישיבת דירקטוריון הבנק. בהודעה הרשמית נאמר כי "הבנק בחן את הסדר החוב המוצע על ידי המנהל המיוחד בשמונה על ידי בית המשפט, ונראה כי ההסדר אינו מבטיח מאמץ ראוי להחזיר את החוב לבנק". על פי ההערכות עמדה כזאת תימסר גם על ידי בנק לאומי, למרות שהעמדה עדיין לא נמסרה סופית. הבנק היחיד התומך בשלב זה בהסדר הוא בנק מזרחי טפחות שהסדר החוב גובש בשיתוף פעולה אתו. 



פישמן נשאל  בראיון מה הוא אומר לאלה שמאשימים את הבנקים שנתנו לו אשראי בלי חשבון. "זה לא נכון. בנק ישראל בדק את זה כבר 70 פעם ושיבדוק גם בפעם ה-71".

יכול להיות שזה עמדת מיקוח כדי להוציא עוד קצת כסף?

הם יודעים שאין לי עוד, הם לקחו הכל נקודה. 
 
יכול להיות שתצטרך לעזוב את הבית
הבית של אשתי, לא שלי אי אפשר לקחת אותו. אם אין הסדר אני לא צריך לעזוב את הבית. זה שלה 30 שנה לאחור, זה לא שלי. היא הסכימה לתת חלק מהבית, אך אם אין הסדר אין חלק מהבית".

אבל אם יכריזו עליך כפושט רגל יתפסו עכשיו נכסים בכוח
ומה עושים עד עכשיו? לא לוקחים נכסים ומוכרים? 
 
והטענה של המנהל המיוחד שבעצם הברחת המון בתים ונכסים לילדים?
אז הוא אמר.
 
זה לא נכון? 
לא.
 
זה כסף שלהם?
ועוד איך. יש חוקים במדינת ישראל, אם זה לא לפי החוקים, אז זה לא בסדר, אז שייקחו.
 
אבל אמר אמרו שעשית את זה בערמה, שבעצם הברחת נכסים ועכשיו קשה יהיה להוכיח שמדובר בעצם בכסף שלך שהברחת אליהם
רגע, אם אומרים שעשיתי בעורמה בלי הוכחות, אז שלא יגידו. 
 
אתה אומר שזה כסף שהם הרוויחו וקנו
עזבי לא הבתים שיש להם הם קיבלו לפני 20 ומשהו שנה, מה את רוצה ממני?