יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, הצליח לפשר בין עובדי מפעל טבע בכפר סבא לבין הנהלת חברת התרופות, כך דיווחה היום (ראשון) ההסתדרות. על פי הודעה שפרסמה ההסתדרות הסכימה הנהלת החברה להשהות את מכתבי הפיטורין שהוציאה לעובדים, והצדדים יחלו במשא ומתן שיתקיים החל מיום שלישי, גם הוא בתיווכו של ניסנקורן.



המשבר במפעל החל היום בשעות הצהריים, לאחר שהנהלת החברה קראה ל-150 עובדי המפעל לשימועים לפני פיטורין וזאת ללא התרעה מראש. עם קבלת המכתבים, הורתה ההסתדרות לעובדי המפעל לחדול מעבודתם ולא לקבל את מכתבי הפיטורין. במהלך הפסקת העבודה נמסר מההסתדרות: "על הנהלת טבע לזכור שהכוח האנושי של החברה הוא שהוביל אותה להישגיה הגדולים. העובדים הם הפתרון ולא הבעיה. אנו קוראים לאנשי הנהלת טבע להתעשת בהקדם".



הצליח לפשר בין הצדדים. אבי ניסנקורן, צילום: אבשלום ששוני
הצליח לפשר בין הצדדים. אבי ניסנקורן, צילום: אבשלום ששוני



כזכור, חברת טבע הודיעה בתחילת החודש כי בעקבות משבר עסקי אליו נקלעה החברה, היא תיאלץ לסגור 15 מפעלים ולפטר כ-7,000 עובדים ברחבי העולם בשנה הקרבה. פרופסור יצחק פטרבורג נשיא ומנכ"ל בפועל של טבע ייחס את התוצאות המאכזבות ל"ביצועים של עסקי הגנריקה שלנו בארה"ב וההתדרדרות המתמשכת בוונצואלה. גורמים אלו הובילו אותנו גם להפחית את תחזיותינו ליתרת השנהכולנו בטבע מבינים את התסכול והאכזבה של בעלי המניות שלנו לאור תוצאות אלו".



פרופ' פטרבורג הוסיף ואמר כי  "בעסק הגנרי שלנו בארה"ב חווינו האצה בשחיקת המחירים וירידה בנפח המכירות בעיקר כתוצאה מריכוזיות גוברת של לקוחותינו, התגברות התחרות כתוצאה ממספר גדל והולך של אישורי תרופות גנריות על ידי ה-US FDA וכמה השקות מוצרים חדשים אשר נדחו או הושפעו מתחרות רבה יותר".

תגובת טבע: "בתום שבועות של הליך היוועצות עקר עם וועד עובדי כפר סבא ונציגות ההסתדרות, הודיעה טבע היום על מיצוי התהליך ועדכון הוועד וההסתדרות בשמות העובדים הכלולים בו. בתגובה יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן ביקש מהחברה להמתין עם התהליך לפרק זמן של 48 שעות על מנת לאפשר לו – באופן אישי – להתערב ולנסות לגשר ולהביא לפתרון הסכסוך בכפר סבא בהסכמה. החברה נעתרה לבקשתו. עוד הוסכם כי עובדי כפר סבא יחזרו מידית לעבודה סדירה".