בנק הפועלים הודיע היום (שלישי) על אסטרטגיית מיתוג חדשה תחת המסר "פועלים איתכם בכל החלטה", שמציבה במרכז את הלקוח, צרכיו ורווחתו הכלכלית. בימים הקרובים יעלה הבנק בקמפיין פרסומי שיציג את המיתוג החדש ויתמקד בהתלבטויות פיננסיות, תוך מתן מענה ללבטים אלו באמצעות יועצי הבנק המומחים ובאמצעים דיגיטליים מתקדמים, עם דגש על הכרת הצרכים האישיים של כל לקוח ולקוח.
את הקמפיין ילווה אתר הכולל מידע נרחב הנוגע בהתלבטויות ובצרכים נפוצים של צעירים, בני גיל הזהב, משפחות ועסקים, ומספק עצות ופתרונות מומלצים. המהלך כולל גם ריענון של השפה התקשורתית, ועדכון של הלוגו. המיתוג החדש מבוסס על חזון הבנק לפעול לקידום חירותם הפיננסית של לקוחותיו, על ציפיותיהם של הלקוחות מהבנק ועל המהלכים בהם נקט בשנים האחרונות כדי לממש חזון זה. כמו כן, הוא משקף את אסטרטגיית הבנק לשנים הקרובות, במסגרתה ימשיך לפתח שירותים וכלים שיסייעו ללקוחותיו הפרטיים והעסקיים להגיע לרווחה כלכלית.
את הקמפיין ילווה אתר הכולל מידע נרחב הנוגע בהתלבטויות ובצרכים נפוצים של צעירים, בני גיל הזהב, משפחות ועסקים, ומספק עצות ופתרונות מומלצים. המהלך כולל גם ריענון של השפה התקשורתית, ועדכון של הלוגו. המיתוג החדש מבוסס על חזון הבנק לפעול לקידום חירותם הפיננסית של לקוחותיו, על ציפיותיהם של הלקוחות מהבנק ועל המהלכים בהם נקט בשנים האחרונות כדי לממש חזון זה. כמו כן, הוא משקף את אסטרטגיית הבנק לשנים הקרובות, במסגרתה ימשיך לפתח שירותים וכלים שיסייעו ללקוחותיו הפרטיים והעסקיים להגיע לרווחה כלכלית.
הבנק מסר כי הוא שם לעצמו למטרה למנף את הידע והטכנולוגיות כדי להעמיק את ההיכרות האישית עם כל לקוח ולהבין את צרכיו בין היתר באמצעות ביג דאטה, פרסונליזציה, פיתוח כלים ופלטפורמות תומכי החלטה לפשט את העולם הפיננסי ולהנגיש אותו עבור לקוחותיו, להעניק יחס אישי ואנושי, ולהמשיך להעמיד לרשות לקוחותיו את היועצים המומחים של הבנק בכל רחבי הארץ. את תהליך המיתוג מחדש הוביל אסף אזולאי, מנהל מטה השיווק של הבנק, בשיתוף עם חברת המיתוג OPEN וחברת הייעוץ האסטרטגי TACK. את קמפיין ההשקה מובילה חברת אדלר חומסקי.
אריק פינטו, מנכ"ל בנק הפועלים, אמר: "הבנק כבר הוכיח בשנים האחרונות שלהיות ראשון זה מחייב ואנו נמשיך להיות הבנק המוביל בישראל בכל חזית. יחד עם זאת, אנו רוצים שהחזון שחרטנו על דגלנו בשנים האחרונות גם יבוא לידי ביטוי בשיח התקשורתי שלנו עם הלקוחות ועל כן ראינו לנכון לשנות את המיתוג להרבה יותר אנושי, בגובה העיניים ורלוונטי לחיי הלקוחות שלנו והצמתים שלהם בחיים".
פינטו הוסיף: "אנו רוצים לראות את לקוחותינו מעורבים יותר בגורלם הפיננסי ונהנים מרווחה כלכלית, ולהיות עבורם הכתובת המשמעותית ביותר לכל החלטה פיננסית, כמו גם להעניק להם יותר מידע וכלים שישרתו אותם בהתנהלותם היומיומית. לכן שמנו לעצמנו למטרה להכיר לעומק את הצרכים של כל לקוח ולקוח, ולספק להם את הפתרונות המיטביים באמצעות היועצים, הידע, השירותים והכלים שלנו שרק ילכו וישתכללו. זוהי תזכורת לקריאת הכיוון החשובה עבור עובדי הבנק ומנהליו, באשר לתפקיד שאנו ממלאים בחיי הלקוחות שלנו, ובציבוריות הישראלית".
לדברי אסף אזולאי, מנהל מטה השיווק בבנק הפועלים, ממחקר שערך הבנק הלקוחות מצפים ממנו לנהוג בשקיפות, בהוגנות ואכפתיות, ושיכיר היטב את הצרכים שלהם. בהתאם הם מצפים שהבנק ילווה אותם בקבלת החלטות פיננסיות משמעותיות, וכשהם נמצאים בקשיים פיננסיים שיסייע להם לעלות חזרה לדרך המלך. "אנחנו נהיה הבנק הראשון בישראל שמפסיק לדבר על עצמו ונעבור לדבר על הערך ללקוח. זוהי תפיסה אסטרטגית מרכזית שמובילה הנהלת הבנק והיא תקבל ביטוי בכל פעילות שאנו עושים", אמר.
אזולאי הוסיף: "בשנים האחרונות כבר התחלנו לתת מענה לציפיות הללו באמצעות מוצרים ושירותים כמו שיחות ייעוץ פנסיוני והשקעות, שיחות ייעוץ לפני פרישה, הקמת מרכזי צמיחה ללקוחות עסקיים, תכנית "פועלים להבראה" ללקוחות בקשיים אשר נקלעו לקשיים, וכן פיתוח של כלים באפליקציה ובאתר שמאפשרים לנהל את התקציב הביתי ואת תיק ההשקעות ביעילות. אנו נמשיך ונעמיק את פעילותנו בתחומי הביג דאטה במטרה להכיר את לקוחותינו טוב יותר, ולפתח עבורם פתרונות פרסונאליים, נפתח כלים חדשניים נוספים וננגיש ללקוחות יותר ידע פיננסי".
אזולאי הוסיף: "בשנים האחרונות כבר התחלנו לתת מענה לציפיות הללו באמצעות מוצרים ושירותים כמו שיחות ייעוץ פנסיוני והשקעות, שיחות ייעוץ לפני פרישה, הקמת מרכזי צמיחה ללקוחות עסקיים, תכנית "פועלים להבראה" ללקוחות בקשיים אשר נקלעו לקשיים, וכן פיתוח של כלים באפליקציה ובאתר שמאפשרים לנהל את התקציב הביתי ואת תיק ההשקעות ביעילות. אנו נמשיך ונעמיק את פעילותנו בתחומי הביג דאטה במטרה להכיר את לקוחותינו טוב יותר, ולפתח עבורם פתרונות פרסונאליים, נפתח כלים חדשניים נוספים וננגיש ללקוחות יותר ידע פיננסי".
אחד המהלכים הקרובים של הבנק כחלק מהאסטרטגיה החדשה היא השקת "מרכז לצמיחה פיננסית" שמובילה חטיבת מחזיקי עניין בראשות יעל אלמוג. המרכז, שהוקם בשיתוף עם שורה של גופים המתמחים בהדרכה, יציע ללקוחות כל הבנקים – אנשים פרטיים ובעלי עסקים - הדרכות במגוון נושאים פיננסיים. ההדרכות יהיו הן פרונטליות במרכזים קהילתיים ובמרכזי הדרכה ברחבי הארץ והן באמצעות כלים דיגיטליים מתקדמים.
בנוסף, הבנק ישיק בקרוב אזור אישי באפליקציה שיסייע ללקוח בניהול חשבונו בזכות מידע עומק שיציג לו בצורה ברורה ואת תמונת מצבו הפיננסי, למשל תוך פילוח הוצאותיו בתחומים שונים, או התראות והודעות אישיות. בזכות אנליזות של ביג דאטה, האפליקציה תספק ללקוחות חוויה פרסונלית, עדכנית ורלוונטית לצרכיהם.