סוף להנחות: גוגל, פייסבוק, אמזון ואיביי יחויבו בתשלום מסים בישראל. המדיניות הכלכלית החדשה קובעת כי חברות זרות המנהלות עסקים בהיקף נרחב ודרך רשת האינטרנט בישראל תחויבנה בתשלום מס הכנסה ומס ערך מוסף (מע"מ).



הרפורמה באה כמענה לטענה כי חברות זרות לא משלמות מסים בישראל בשיעור השווה לזה של משקיעים מקומיים. לפי ההנחיות החדשות, חברות זרות שעיקר פעילותן הוא דרך אתרי אינטרנט תהיינה מחויבות לשלם 17% מע"מ ומס הכנסה על פעילותן בישראל.



עד כה, ההכנסה של חברה זרה ממתן שירותים בארץ חויבה במס רק אם החברה הוקמה בישראל והיתה לה נוכחות פיזית בארץ. לעומת זאת, חברות זרות חויבו במס רק אם הפעילות שלהן נפלה תחת ההגדרה של "מוסד קבע". במסגרת הרפורמה, הורחבה ההגדרה של "מוסד קבע" ונוספו לה גם עסקים מקוונים, שעיקר פעילותם הכלכלית שלהם היא דרך האינטרנט.



בתוך כך, רשות המסים גם מבקשת ליישם חוק שבו שירותים דיגיטליים - כגון הורדת קבצי מוסיקה או ספרים מחנויות זרות באינטרנט – יחויבו בתשלום מס ערך מוסף.



מפייסבוק נמסר: "החברה משלמת מסים על פי החוק הקיים בכל מדינה ומדינה בה היא פועלת, לרבות ישראל". דובר גוגל בישראל סירב להגיב. מאיביי ואמזון לא נמסרה תגובה.