מכבי תל אביב אמנם לא העפילה לפיינל פול האירופאי, אבל באירוע השיא של הכדורסל האירופאי שמתקיים בסוף השבוע ויגיע לשיאו היום במשחק הגמר בין פנרבחצ'ה הטורקית לצסק"א מוסקבה הרוסית יש נציגות ישראלית בולטת. הטכנולוגיה של חברת AGT, של היזם מתי כוכבי, היא הכוכבת של הפיינל פור השנה בגמר היורוליג.
HEED, המיזם המשותף של מתי כוכבי ושל סוכן השחקנים האמריקני ארי עמנואל, חתם על הסכם עם הנהלת היורוליג, שיהפוך את משחקי הכדורסל של הליגה האירופית למבוססי טכנולוגיית IOT - האינטרנט של הדברים.
במסגרת זו הותקנו לראשונה בטורניר ספורט עשרות חיישנים במשחקי הפיינל פור של היורוליג שהחלו ביום שישי האחרון בברלין ויגיעו לשיאם הערב במשחק הגמר.
HEED התקינה עשרות חיישנים – בין היתר ברחבי אולם ״מרצדס ארנה״ בו מתקיימים המשחקים, וכן על גופם שופטי המשחקים ומאמני הקבוצות, לצורך איסוף וניתוח נתונים ליצירת תוכן עבור משתתפי האירוע באתר ואוהדים בבית הצופים בטלוויזיה, באמצעות מדיה חברתית וערוצי הפצה דיגיטליים אחרים.
הנתונים המופקים מתוך החיישנים ימדדו וינתחו את התנהגות המאמנים במשחקי הפיינל פור על מנת לקבוע את המידה שבה ההתנהגות שלהם משפיעה על המשחק. באופן דומה, תיבחן ותנותח התנהגות ומעורבות האוהדים כדי לקבוע אם היא משפיע על אחוזי הניצחון של קבוצה מסוימת.
האוהדים בבית ייהנו מגישה לנתונים ייחודיים מהקבוצות האהובות עליהם וכך תתאפשר להם חוויה יותר מוחשית המזכירה את האווירה באולם. לחלופין, אוהדים באולם יצפו במסך ויראו את ההתלהבות והתמיכה של האוהדים הווירטואליים באמצעות חיישני מובייל המודדים את רמות האודיו והדופק ומגדירים ציון תמיכה לאוהדים התואם ומשתנה בהתאם לזרימת המשחק. תוכניות עתידיות כוללות התקנת חיישנים גם על הספורטאים עצמם. כדורסל יורוליג תמיד סבב סביב האוהדים ובחן דרכים חדשניות להגיע לאוהדים הצעירים," אמר ג'ורדי ברתומיאו, נשיא ומנכ"ל היורוליג.
"HEED תאפשר לאוהדים לחוות את הפיינל פור מפרספקטיבה שונה, ממש מלב ליבו של המשחק על המגרש. מאז הקמת המיזם המשותף, אנו פועלים לריבוד שיטתי של טכנולוגיית IoT של AGT על פני היצע האירועים המדהים של WME | IMG על מנת לקדם רמת מעורבות גבוהה יותר בקרב כל משתתפי האירוע – החל בטאלנטים ועד מותגים המוצעים לקהל החי ואפילו לאוהדים בבית"' אמרה דנה רבין, COO ב-AGT International.
"לאחר ההשקה הרשמית בעולם האופנה בפברואר, במסגרת שבוע האופנה של ניו יורק (NYFW: The Shows), הסטנו את תשומת הלב שלנו ליצירת אותה רמת מעורבות מוגברת ביורוליג", הוסיפה רבין.
"לאחר ההשקה הרשמית בעולם האופנה בפברואר, במסגרת שבוע האופנה של ניו יורק (NYFW: The Shows), הסטנו את תשומת הלב שלנו ליצירת אותה רמת מעורבות מוגברת ביורוליג", הוסיפה רבין.
יוריס פרנסיני, נשיא המדיה ב-IMG אמר: "המחויבות שלנו ליורוליג היא לשפר את מבנה התחרות הכללי תוך הגדלת החשיפה העולמית לרמת הכדורסל הגבוהה ביותר באירופה. HEED מהווה הזדמנות יוצאת דופן למימוש טכנולוגיית ה-IoT החדישה ליצירת חוויה חיה דינמית יותר לכל המשתתפים."
משהוכרז המיזם המשותף באוקטובר 2015, היצע הפתרונות של HEED כולל פלטפורמת "IoT חברתי" הפונה לצרכנים אשר מבוסס על ה-big data והאנליטיקה החברתית ברשת העמוקה של AGT. הפלטפורמה, אשר הושקה לראשונה בשבוע האופנה של WME | IMG בניו יורק (NYFW: The Shows) בפברואר האחרון, מחברת יחידים לפני, במהלך ואחרי האירועים השונים, תוך הזרמת האינטראקציות המקוונות שלהם עם אירועים מוחשיים ואמיתייםליצירת חווית אירוע יותר מעשירה.
באמצעות אפליקציית NYFW, HEED רשמה מעורבות שיא באירוע, לרבות צפיות וידאו גבוהות פי שישה מאלה שנרשמו באירוע בשנה שעברה. חיישני האתר הפיקו תובנות מעניינות, לרבות שיתוף משתמשי האפליקציה בצבעים נפוצים בתצוגות, בעוד החיישנים שנלבשו על ידי המעצבים, המאפרים ומעצבי השיער הקנו לאוהדים מבט "מאחורי הקלעים" ליצירת דוגמנית. האוהדים יכלו גם ליצור "look books" משלהם במקביל לסגנונות המוצגים על ידי המעצבים ואיקוני האופנה האהובים עליהם.