מכון אמריקאי הציג את נתוני השימוש של בני נוער ברשתות החברתיות, לפיו יוטיוב מובילה ופייסבוק ממשיכה לצנוח. כתב הטכנולוגיה של קשת, דרור גלוברמן, התייחס בתוכניתם של ענת דוידוב וינון מגל ב-103FM לנתונים: "המחקר אמנם נעשה בארצות הברית אך ניתן לאמת אותו גם בישראל. התשובה הכי טובה לעובדה שבני הנוער עוזבים את פייסבוק היא שהמבוגרים נכנסו לעולם הזה גם כן. הצעירים הבינו שההורים שלהם נמצאים בפייסבוק אז הם עוברים לסנאפ-צ'ט ומקיימים את אורך החיים הדיגיטלי שלהם הרחק מהישג ידם". 
"הרשתות המתחרות פיתחו את אפקט המיידיות, פייסבוק מנסה להתחרות מול התופעה הזו באמצעות שילוב הסטורי אך עדיין נמצאת מאחור", הוסיף.
"הרשת חברתית אינסטגרם לדוגמא היא ויזואלית", הדגיש גלוברמן: "העיקר זה התמונה ואיך אנחנו נראים. אין שם את ההזדמנות לחפירות כמו בפייסבוק וניתן להיחשף כפי שאנו רוצים להיחשף. יכול להיות שלצעירים קל יותר להציג את עצמם כפי שהם היו רוצים שיחשבו עליהם. הפער הזה הוא המאפיין החשוב ביותר על הדור הזה. למרות כל אלו פייסבוק היא עדיין הרשת החברתית הגדולה ביותר בעולם ומשרתת שני מיליארד בני אדם מכל הגילאים ומכל המדינות".




עריכה: איתמר זיגלמן