"רק ג'בּל עתאקה לא משתנה", אומרת החיילת מירי לחייל דֶדֶה, גיבור הרומן. שניהם צופים לעבר ההר, שהיה נקודת ציון במלחמת יום הכיפורים. לפי הרומן הראשון של יוחאי אופנהיימר, פרופסור לספרות, סיני נשאר נטוע בנפש הישראלית. מצב סיני, הוויית סיני המתמשכת, כולל כל מחלותיה, עדיין מתקיימים במהות הישראלית. ג'בל עתאקה, שנכבש במלחמה בידי צה"ל, היה מן הנקודות הראשונות שהכוחות נסוגו מהן ב–1974. מאוחר יותר הוחרבה ימית, ואפילו פתחת רפיח הישראלית חדלה להתקיים. צה"ל אינו מטיס עוד חיילים מרפידים, אבל התודעה הישראלית לכודה בזמן ההוא, חסר התכלית.
"יותר משבוע שמדברים על שלום עם ירדן, חוסיין מסתובב בתל אביב (...) ואנחנו בקושי קולטים את זה על ההר שלנו", אומר דדה למירי. מעבר להנאת הקריאה בגמיעה אחת, משתכן העצב, מעיקה הוודאות שהניתוק התודעתי רק החריף מאז עת המדבר. טרגדיית סיני הרי לא תובן בדורות הבאים. הם לא ישמעו ברדיו שחוסיין נחת ולראשו כפייה אדומה. סיני המורעל ייעלם וייטמע בנפשותיהם ללא הבחן.
"מועדון המתאבדים" מגיש שלושה סיפורים אפלים הקשורים זה בזה. עלילות ויקטוריאניות פרי מוחו הקודח של הסופר הפורה, שברא את “ד"ר ג'קיל ומר הייד". סטיבנסון נולד באדינבורג (1850) ונדד הרבה בעולם, עד שמת בסמואה, איי הדרום (1894). דמיונו הפיק המצאות שטניות, שכיוון שנכתבו בידי בן אנוש, יכלו, מן הסתם, להתממש במעשיו של כל אדם. כאן, בין פריז ללונדון, מתפקד בן אצולה ממזרח אירופה, כמי שנמשך אל האופל ומבקש להאירו. הנסיך פלוריצל, איש בוהמיה, נקלע למועדון, שחבריו אינם מעזים לחצות את הגבול שבין תשוקת המוות למעשה הסופי. בעלי המועדון מרוויח את כספם ודואג למותם באמצעות עמיתיהם. מן הסיפור המרכזי מסתעפות עלילות משנה מצמררות. אווירת לונדון הלילית, שמרכבה חולפת ברחובותיה הריקים, משתלטת על הקורא. השאיפה לעשיית צדק היא רק מרכיב אחד בדחפי העלילה. נקודת הזינוק שתולה בשעמומו של נסיך עשיר (מאנגלית: אברהם יבין, ספריה לעם, עם עובד, 120 עמ').
העלייה לירוסלאם
הם עשו דרך ארוכה מהכפר האתיופי המרוחק, שאשְגֶה שמו. הלכו ימים ולילות ברגל, ואחר כך נסעו באוטובוס בדרכים מסוכנות. בתחנה האחרונה לפני אדיס אבבה, פגשה משפחת המחבר, אז ילד בן 8, קבצן שמראהו נורא. האיש, בן ביתא ישראל, כך כינו עצמם יהודי אתיופיה, נתן בידיהם ספרון להביאו למקום שאליו השתוקק להגיע. הוא סיפר: “הוריי קראו לי אפרים, על שם אחד השבטים. מאז ילדותי הייתה בלבי זיקה גדולה לירוסאלם. סיפרו לי שזה המקום המקודש ביותר עלי אדמות, צבוע כולו בזהב, וכל המתקרב אליו מתנקה מחטאיו". טיפה מים השתיקה של עולי אתיופיה. לא מאוחר לדעת מה הותירו מאחוריהם, שדות ירוקים, נהר ויער, ושגרה כפרית שלווה בצל איבת השכנים הנוצרים. מה נוראה הייתה הדרך שעשו עד לשכונות הדלות בפאתי הערים של ירוסאלם, מדינת ישראל, הנכספת (“ייתנו לנו פירות וחלב ירושלים", מאת נֶגוּסֶה מֶטֶקו, אוריון, 125 עמ').