סערת גידי אורשר מסרבת לדעוך. לאחר שהדברים שפרסם גררו גינויים מקיר לקיר, אורשר עצמו מנסה להנמיך את הלהבות. לאחר שהתראיין לכלי תקשורת מאמש, ולא חזר בו מדעותיו, נדמה כי היום (ראשון) הוא מיתן אותן מעט. בפוסט שפורסם בשעות הצהריים, ניסה אורשר להסביר את עצמו שוב, כשהפעם הוא מתייחס ל"הון הפוליטי", לטענתו, שעשו על הסיפור מספר אנשי ציבור.



"בפוסט שפרסמתי אתמול והכה גלים, לא התנגחתי כלל בישראלים ממוצא מזרחי. איני חושב כך ואיני מתכוון להתחיל בקו זה, בגילי המתקדם", פתח אורשר והוסיף: "הפוסט הפך לכלי בידי פוליטיקאים וקבוצות כוח רעשניות, שניצלו אותו לשימושים הפופוליסטיים שלהם. הוא כלל לא היה מכוון נגד המזרחיים, אלא נגד אלה הניזונים מהכאב והקושי של רבים בחברה הישראלית. נגד אלה התופסים עליהם טרמפ ומשתמשים בהם כדי להמשיך ולשמר את הפירוד בעם ולקדם את האג'נדות הפוליטיות שלהם.






"מי שאכן יקרא את הפוסט, יבין שהוא נכתב מתוך דאגה לחברה כולה. מתוך הבנה והערכה לכלל הציבור, לחברה ישראלית מאוחדת, שאינה מבדילה עוד בין זהות מזרחית לזהות אשכנזית, כפי שדואגים לעשות כמה בעלי שררה צעקניים. צר לי אם פגעתי במישהו ואני מתנצל בפני כל אלה שהבינו אותו אחרת ממה שהתכוונתי אליו. אני מאמין בכל ליבי בחברה האחוזה זה בזה, סומכת על עצמה, פלורליסטית, פתוחה ומוסרית".



 


"תוקף קבוצה מצומצמת שמשתמשת בכאב של המזרחיים"
 


בשיחה שקיים אמש עם "מעריב-אונליין" לא נשמע מבקר הקולנוע הUותיק גידי אורשר מופתע מהסערה הציבורית שהתפתחה היום סביב הפוסט הביקורתי שלו ברשת פייסבוק. בכל הנוגע לזיהוי ארוך השנים שלו עם התחנה הצבאית גלי צה"ל חשוב לאורשר להדגיש: "הבירור שלי אמור להיות מחר בצהרים אבל אני כבר שנה לא אזרח עובד צה"ל, אחרי 45 שנים שעבדתי שם בשורה של תפקידים. בחצי השנה האחרונה אני מספק שלוש ביקורות בשבוע כפרילאנס".

על הגבול בין הבעה דעה אישית לבין הזיהוי שלו עם התחנה יש לאורשר תשובה חד משמעית: "כל שנותיי בגל''צ הקפדתי שלא לפרסם את דעותיי. גם עכשיו, למרות שהיו כל מיני טענות ביחס לפוסט, אני מקפיד שדעותיי הפוליטיות לא יבואו לידי ביטוי בוודאי שלא בעבודתי המקצועית. כמבקר קולנוע מעולם לא שפטתי יצירות על הנרטיב של עדות המזרח או של יוצרי בני עדות המזרח בצורה שונה מכל יצירה אחרת".

אורשר מכחיש כל קשר בין הפוסט מעורר המחלוקת לבין השיח הציבורי שהתעורר כאן בשבוע האחרון סביב מסקנות ועדת ביטון להטמעת תכני תולדות יהדות עדות המזרח במערכת החינוך והוא מסביר מה הביא אותו לכתוב מלכתחילה את הפוסט: "זה ממש לא קשור לשבוע האחרון, זה משהו שבעלי אינטרסים מנסים לקשור אליי. אלה דברים שהולכים ומתבשלים בישראל במהלך השנה-שנתיים האחרונות. אני מדבר על השיח הקיצוני והמכוער שמתפתח פה בין שתי קבוצות אוכלוסייה. וזה כאשר צד אחד יכול לאמר כל מה שהוא רוצה, גם את הדברים האיומים ביותר. גם על הצד השני, גם על אושיות המדינה, לבטל אותם לחלוטין. וזאת לעומת שורת ההתנפלוית על כל 'גרעפס' שנאמר כביכול על הצד השני".

אורשר הוסיף: "תקשיב טוב, אני תוקף את הקבוצה המצומצמת שהמשתמשת בכאב של המזרחיים כדי לנפח את הפער שבין העדות כאן בארץ כדי לעשות מזה הון פוליטי. אם זאת הקשת המזרחית או ש"ס, כל מי שמנסה לשמר את הקיפוח ונבנה ממנו. בפוסט אני גם כותב שכל השאר הם אנשים שאני מכבד ומעריך ושמח על כור ההיתוך של החברה הישראלית. אנשים ששמו את הקיפוח מאחוריהם, מקדמים את עצמם ואת המדינה כדי להיות חלק מתרבות קולקטיבית. זה כתוב שחור על גבי לבן בטקסט".