רק בן 22, הזמר והיוצר שקד קוממי משחרר את אלבום הבכורה שלו, אחרי שנתיים שבהן ליקט שירים. באלבום יופיעו, בין היתר, ״לילה לילה״, ״מה שאני נותן״ ״רחוק ממך״, והלהיט החדש שגם נושא את שם האלבום, ״אהבה כמו שלך״, כשקוממי המוכשר כתב והלחין 11 מהשירים.

אתה אומנם צעיר, אבל כבר בגיל 16 הופעת עם דודו אהרון על אותה במה.
״בערוץ 24 היה קונספט של זמרים צעירים עם זמרים מוכרים. דודו היה אז עם הסינגל הראשון שלו, 'היחידה שלי', שם הכרנו לראשונה. מאז דודו פרץ בגדול, ועשה דרך נפלאה בדרך לקריירה משגשגת, ואני המשכתי בלימודים ואחר כך צבא. לפי הספר״.

אבל עשית שם רושם טוב על דודו. הוא לא שכח אותך.

״נכון. כשהייתי לקראת סוף השירות שלי, קיבלתי הודעה בפייסבוק מיואב צדוק, המנהל שלי כיום, שסיפר לי שהוא מחפש להחתים זמר, והגיע אלי דרך דודו אהרון. לא כל כך הבנתי איך דודו קשור לסיפור. מתברר שכשדודו שמע שיואב מחפש זמר, הוא אמר לו: 'יש לי זמר בשבילך. בוא תראה אותו ביוטיוב', וכך היה. היו לי אז שני קאברים ביוטיוב. יואב ראה ואהב, ומאז אנחנו ביחד״.

מתי הופעת לראשונה על במה?
״אני שר מאז שאני זוכר את עצמי. בכיתה ה' עמדתי לראשונה על במה. הייתה תחרות בין כל בתי הספר בעיר. היינו צריכים לכתוב שיר ולהגיש אותו לוועדה של התחרות. השיר עבר, וזכיתי במקום ראשון בתחרות. מאז הופעתי על כל במה אפשרית, בטקסים, אירועים משפחתיים, ככה ידעתי שזה מה שאני אעשה בחיים״.

מה עם "כוכב נולד"?״היה לי פיתוי גדול ללכת לריאליטי. כשהייתי בן 16 הלכתי לאודישנים של 'כוכב נולד'. חשבתי שזה פשוט - הולכים, מגיעים לשופטים ומתקדמים. כשנכנסתי היו בכלל שופטים אחרים, והבנתי שיש כמה שלבים. עברתי את השלב הראשון, אבל לא חזרתי לשם. כנראה שלא הייתי צריך לחזור. עם הזמן החלטתי שאני רוצה לעשות את הדרך השנייה, הארוכה והבטוחה, ולבנות את עצמי מלמטה. קצת מפחיד אותי לצאת לעולם ביום אחד, וכל המדינה מכירה אותך. אני לא חושב שזה משהו לא טוב. יש בזה המון דברים טובים. כל אחד יעשה מה שטוב לו״.
 
פתחת קופות ברדינג 3 לפני שהיה לך אלבום ביד. למה החלטת לעשות את זה ככה, ולא על פי הדרך המקובלת?
״התחלתי את הקריירה שלי מהשטח. אני בונה אותה מדרגה מדרגה, שלב שלב, בדרך הארוכה והבטוחה. לא נחתתי על העולם ביום אחד. הייתי מופיע על כל במה אפשרית, מהמועדונים הכי קטנים לבמות הכי גדולות. לפני שהוצאתי את הסינגל הראשון שלי לרדיו, החלטתי להוציא אלבום הופעה חיה שמתבסס על קאברים לשירים מוכרים, וחילקנו אותו בכל הארץ. עד היום אנשים אומרים לי שהם שומעים את האלבום הזה ברכב, ומשם הכירו אותי. תמיד שאלו מתי יש הופעה גדולה כמו שצריך. לא במועדונים. אז החלטנו לפתוח קופות ולעשות מופע ברדינג 3. המופע היה סולד אאוט שבועיים מראש, והיה חוויה
ענקית בשבילי. אז לשאלתך: אין חוקים ולא תמיד צריך ללכת לפי הספר. תעשה מה שאתה מרגיש ותלך עם האמונה שלך תמיד״.

מה מייחד אותך מזמרים אחרים בז'אנר המסולסל?
״אני חושב שיש המון זמרים טובים, ואני נבוך להעיד על עצמי. אבל אני יכול לומר לך שאני מביא איתי את המיינסטרים החדש, עם השפעה של מוזיקה מערבית וקצת טורקית, שאליה נפתחתי בגיל צעיר. בהופעה אני נותן גם מזה וגם מזה. אתה מוזמן להופעה הקרובה שלי, תשמע ותחליט בעצמך״.

שמעתי שעשית בגרות של חמש יחידות במתמטיקה. לא בדיוק הזמר הים תיכוני הטיפוסי.
״כן, זה נכון. לפני שהגורל החליט שאהיה זמר, הייתי תלמיד. למדתי באמי״ת בר אילן. זה בית ספר שאי אפשר לחפף בו. הייתי מהחרשנים. בכלל, כל דבר שאני עושה בחיים, אני נותן מעצמי את כל מה שיש לי. או שאני נותן הכל, או שאני לא מתחיל בכלל ועובר לדבר אחר".

כמה זמן עבדת על האלבום?
"על 'אהבה כמו שלך' עבדתי כמעט שנתיים. יש בו 17 שירים, מתוכם 11 שאני כתבתי והלחנתי. כל שיר נבחר בקפידה. ישבתי ימים ולילות באולפנים עם מעבדים מוכשרים שלקחו חלק באלבום ואני שלם עם מה שיצא". מאיפה לקחת שירים? לחנים? "לקחו חלק באלבום הזה הכותבים אבי אוחיון, אבירם דרעי, משה בן אברהם, אסף צרויה ודולב רם. זה הזמן לומר תודה גם למעבדים המוכשרים שעבדו איתי באלבום הזה, והקדישו לי המון זמן כדי שהוא יצא כמו שאני רוצה: תמיר צור, רביד קשתי ואבי גוטמן. אחרי עבודה קשה ומייגעת זה סי־ פוק אמיתי לראות את מה שיצא. עכשיו אני עובד על סיבוב הופעות ארצי עם האלבום החדש, שיתחיל בקרוב״.