מה: פסטיבל יערות מנשה.

מתי: 14-16/5. 
איפה: במרחב הביוספרי רמת מנשה. 

למה כן: בגלל הכמות והאיכות. לא פחות משמונה במות ועליהן מופעי מוזיקה מצוינים של מארינה מקסימליאן, אינפקציה, איפה הילד, פאנקנשטיין עם להקת פורטרט, גבע אלון במופע רוק'נרול, אלישע בנאי, דניאלה ספקטור וגם שילובים מיוחדים כמו משפחת אלייב על הגרוב הבוכרי שלה עם מארש דונדורמה, וגם חפלה מזרחית ומופעי בלוז, רגאיי, אלקטרוני וגא'ז, וזוהי רק רשימה חלקית.
כיאה לפסטיבל שמגדיר את עצמו כ"מוזיקה ואמנות רב-תחומית", הליין אפ כולל גם מופעי תיאטרון, מופע מחול מודרני של עידו תדמור, הצגת יחיד של עינת ויצמן, אירוע שירה בהשתתפות הקהל, וגם קבלת שבת. 
 
למה לא: העומס והגיוון יכולים להעיד שהפסטיבל לא ממש סגור על קהל היעד שלו. אבל העובדה ששטח הפסטיבל הורחב והוספו מתחמים חדשים תאפשר לכל אחד למצוא את המקום שמתאים לו, וגם להצליח להתערבב ולפתוח את הראש.
 
למי: קהל של משפחות וילדים, שהולך וגדל משנה לשנה, מקבל התייחסות מיוחדת בפסטיבל, עם מתחם קמפינג שקט, אתר קרוואנים מפנק, פארק ילדים גדול ועשיר בפעילות, סדנאות ג'אגלינג ופיסול בבוץ, ומתחם קרקס בשבת.

מחיר: 300-100 שקל למבוגר, 50-20 שקל לילד. 
 
פסטיבל לכולם, יערות מנשה. צילום יח"צ 
 
מה: סאנביט. 
מתי: 12-13/6. 
איפה: פארק הירדן.  
למה כן: 36 שעות של מוזיקה, מוזיקה ועוד מוזיקה. הפעם סאנביט בסימן חמש: חגיגות הפסטיבל החמישי, רשימה מרשימה של מוזיקאים מחמש ארצות שיופיעו על חמש במות בפני כ-5,000 איש ואישה. 
 
יהיו שם להקת צוענים מרומניה שמנגנת באקורדיון, לצד מפיק מוזיקלי חדשני מברוקלין שיוצר במרחב דיגיטלי, שירת נשים מתימן העתיקה לצד הרכב סווינג ברלינאי אדג'י, דואו אלקטרוני ודיוות אפרו-ביט מאנגולה. 
 
למה לא: לא מתאים לסובלים מכאבי ברכיים וגב. פשוט כי אלה ימצאו את עצמם נאנקים מכאבים אחרי כמה שעות של ריקודים סוערים לצלילי המוזיקה הסוחפת.  
 
למי: לחובבי מוזיקה, אבל גם למי שמוכן לפתוח את הראש. גם משפחות עם ילדים מוזמנות בחום. הן יימצאו מתחם שמיועד עבורן עם שלל הפעלות ופעילויות.  
 
מחיר: מבוגר 224 שקל, נוער 124 שקל, ילד 24
מה: חגיגות המוזיקה באבו גוש. 
מתי: 22-24/5.
איפה: אבו גוש.  
למה כן: כי אין כמו לשמוע קונצרט ווקאלי בכנסיות של אבו גוש - כנסיית קריית יערים במרום הכפר והקריפטה של הכנסייה הצלבנית במרכזו - שם יש את האקוסטיקה הטובה בארץ. במהלך ימי הפסטיבל יתקיימו שמונה קונצרטים בכנסייה וארבעה קונצרטים בקריפטה. בנוסף: שלל אירועים תחת כיפת השמיים. סך הכל כמאה יצירות קוליות לסוגיהן.
 
בין המופעים כמה יצירות מיוחדות, בהן "אודה ליום ססיליה הקדושה" של הנדל ו"המנדולינה של מאסטרו ויואלדי", ויצירות שיבוצעו במיוחד לפי בקשת הקהל: מיסה קריאולה ומיסת בואנוס איירס. יש גם יצירות עכשוויות יותר, כמו המופע של שם טוב לוי, מחווה לג'ואן באאז וקונצרט דרום אמריקאי. 
למה לא: בגלל מה שמתרחש בכפר בימים שבת וראשון, בין השעות 16:00-12:00: במשך ארבע שעות ייערכו שם מופעי מוזיקה בחמישה מוקדים בו-זמנית. איך, איך אפשר להחליט? 
 
למי: לאוהבי מוזיקה קלאסית בעיקר. וחייבים להודות, מרבית הילדים לא ימצאו את עצמם כאן. כדאי למצוא להם סידור בזמן שאתם מגיעים לקונצרטים.  
מחיר: 85 שקלים לקונצרטים בחוץ, 95 לקריפטה ו-140 שקל לקונצרט בקריית יערים. 
 

האקוסטיקה הכי טובה בארץ, כנסיית קריית יערים. צילום: יח"צ
 
מה: סולם יעקב.
מתי: 14-16/5.
איפה: נוף גינוסר, כנרת.   
למה כן: פסטיבל מוזיקת פולק-קאנטרי, שנערך לראשונה בשנת 1978 בקיבוץ מחניים, היה בתחילת דרכו אבן שואבת לאנשי קהילת האנגלוסקסים בישראל. הוא אפילו כונה בהומור "המימונה" של הקהילה. בשנים האחרונות מגיעים אליו חובבי הז'אנר, ללא הבדל מוצא ושיוך עדתי. 
 
במשך שלושה ימים ייערכו בנוף גינוסר שבכנרת קונצרטים ומופעי מוזיקה אירית, פולק אמריקאי, בלוז, ורוק של שנות השישים והשבעים. אבל זה לא מסתיים רק בצלילים, הרמוניים ככל שיהיו. המשתתפים מוזמנים ללמוד את צעדי הריקוד האירי, להתנסות בריקודי עם אמריקאים, צרפתיים וסווינג, ולעלות על הבמה בג'אם סשנים פתוחים. 
 
גם הילדים יהנו מהאירוע הססגוני. עבורם הכינו פעילויות של מספרי סיפורים, קרקס ג'אגלינג וגם שירי עם מותאמים לגילם. 
גם הלוקיישן נהדר: על שפת הכנרת, במזג אוויר נפלא של אמצע מאי, רגע לפני שהחופים מתמלאים בהמונים. יש הופעות תחת כיפת השמיים, בחורשה ליד הים ובמדשאה, שם ניתן לערוך קמפינג.  
 
למה לא: בגלל שרוב המופעים מתקיימים בשפה האנגלית, מן הסתם, ובעיקר בגלל המחיר.  
למי: מבוגרים, צעירים, ילדים וקשישים וכל מי שהסגנון המוזיקלי הזה זורם בעורקיו. 

מחיר: פרטים באתר www.jlfestival.com 
מה: מיני רוק. 
מתי: 2/7.
איפה: ראשון לציון.    
למה כן: כי משינה מארחים את ברי סחרוף. כי איפה הילד ומוניקה סקס יופיעו ביחד ולחוד. כי אלישע בנאי וארבעים השודדים יתנו בראש. זה למה. 
מקומו של "רוק עצמאות" שנפח את נשמתו לפני שנים אחדות היה חסר ומיני רוק נכנס למשבצת החסרה. ככל הנראה הוא כאן כדי להישאר. הליין אפ, כאמור, משובח והאווירה צפויה להיות צעירה ואנרגטית. 
 
גם השילובים מוצלחים. כעת, כשמשינה נמצאת בעיצומו של סיבוב ההופעות "שלושים השנים הראשונות", נראה כי כאילו מעולם הם לא לקחו פסק זמן. הקהל, שחלקו אפילו לא נולד כשהלהקה התחילה את דרכה, לומד להכיר את הפלייליסט, שירים שעם השנים הפכו להמנונים. 
 
גם מוניקה סקס ואיפה הילד הן שתיים מהלהקות החשובות והמשפיעות של הרוק הישראלי. סיבוב ההופעות שערכו יחד לפני כשנתיים היה הצלחה אדירה. הפעם הן חוזרות לשתף פעולה עם הלהיטים הגדולים, בהם "מכה אפורה", השמלה ממדריד", "מה שעובר עליי", "מישהו שומע אותי" ועוד רבים וטובים. 
אלישע בנאי, בנו של יובל, סולן משינה, מי שבהיותו עולל גרם לאביו לאחר לחזרות הלהקה ונכנס לשורה האלמותית "יובל מאחר בגלל הילד", יפתח את הערב עם הלהקה האנרגטית שלו ויוכיח שהתפוח לא נופל רחק מהעץ. 
 
למה לא: תקראו לנו משביתי שמחות, תגידו שהזדקנו, אבל לא קצת חם בשביל הופעת רוק מיוזעת ביולי? 
למי: לצעירים ולצעירים ברוחם, לחובבי רוק, לאוהדי אווירת הפסטיבלים ולמי שבא לו קצת לזוז. 
מחיר: 199-179 שקל.
מה: מידברן  
מתי: 20-24/5
איפה: אי שם בנגב     
למה כן: מכירים את פסטיבל הברנינג-מן האמריקאי? "האיש הבוער" שמתקיים כל שנה בנבדה הוא אירוע שקשה לתאר עד שלא מגיעים אליו. כאוס מאורגן שמפגיש למשך עשרה ימים את כל האנשים הכי צבעוניים ויצירתיים בעולם. 
 
המידברן הוא אחיו הצעיר והמוצלח, אם כי הקצר מהברנינג-מן. במשך חמישה ימים מוקמת בנגב עיר זמנית שמאפשרת חיים קהילתיים, של יצירה, אמנות וחופש. כל המבקרים באירוע הם אלה שקובעים את אופיו ומעצבים את פניו. כולם משתתפים, כולם מתנדבים, כולם תורמים את חלקם, כולם מהווים כלי לביטוי רדיקלי. 
 
למה לא: כחלק מעקרונות האירוע, הפסטיבל אינו אירוע מסחרי וככזה לא ניתן לרכוש בו דבר, גם לא אוכל ושתייה. אז כדי להתארגן לחמישה ימים במדבר, עליכם להיות מצוידים היטב או להצטרף לאחד ממחנות הנושא שמתאימים לכם. לא פשוט, לא נורא. 
 
למי: איך אומרים המארגנים? כל אחד יכול להיות חבר בקהילה שלנו. מבט ברשימת המחנות מראה שיהיו שם מכל וכל. בין היתר, משפחות שמאמינות בחינוך ביתי, חובבי מוזיקה אלקטרונית, מבוגרים וגם קבוצה שדוגלת באהבה חופשית.  
מחיר: פרטים באתר: midburn.org