"צליל אחד לדו קיום", מופע מוזיקלי מיוחד ביוזמת המכון היהודי-ערבי, התרגש במרכז דוהל בשכונת התקווה. האירוע, שמתקיים שנה שנייה, נועד לקדם ולעודד סובלנות וקירוב לבבות בין העם היהודי לערבי, במיוחד בימים מטורפים אלה, בהם רוחות לאומניות מסוכנות מנשבות בפראות, ומותירות מאחוריהן מבוכה גדולה.



המכון היהודי-ערבי לא יושב בחיבוק ידיים אל מול האש המתפרצת, מעודד ויוזם פרויקטים בקרב יהודים וערבים בכל רחבי הארץ לדו קיום, אחווה ודמוקרטיה. בין היתר באמצעות ארגון מפגשים משותפים של אישי ציבור למען הכרת התרבויות, קיום סדנאות להעצמת מעמד האישה בדתות ועוד.
 
באירוע הופיעו בפני קהל של 600 איש אומנים ומוזיקאים יהודים וערבים, ביניהם: דיויד ברוזה ומירה עווד, שביצעו בהרמוניה מושלמת את השירים "בליבי" ו"רמאללה תל אביב"; נסרין קדרי, זוכת "אייל גולן קורא לך", שביצעה את "יעווזל פלפילו" - ששר באורגינל פריד אל אטראש; זמרת האופרה היפיפייה דניאלה לוגסי, זיו יחזקאל והמנצחת אתי תבל.

את כולם ליוותה התזמורת האנדלוסית אשקלון, בניצוחו של תום כהן. האווירה החמה באולם הצליחה לצנן במשהו את החמסין הכבד שרבץ בחוץ באותה השעה. ספק אם הצליחה להפיג גם את המתחים הפוליטיים.
 

בערב נכחו נציגי מדינות וקונסולים מארה"ב, גרמניה, מצרים, ירדן ופולין, יחד עם ראשי רשויות מהמגזר הערבי והיהודי, וחברי פורומים משותפים לדו קיום.

 בנאום שפתח את הערב אמר יו"ר המכון היהודי ערבי, מר פארוק עמרור: "אין ספק שמוזיקה היא האמצעי הטוב ביותר לחבר בין העמים. אנו עובדים ימים כלילות במהלך כל השנה לקירוב לבבות, גם בתקופות שהיחסים בין העמים טובים יותר וגם כשפחות. אין ספק שבעקבות האירועים האחרונים, חשוב להמשיך ולקדם פעולות להבנה למען חיים משותפים כברירה טבעית בקרב אזרחי ישראל".