במשך שנים הקליט איתי לוי סקיצות של שירים שהפכו ללהיטים של זמרים כמו אייל גולן, עומר אדם ומרגלית צנעני - עד שיום אחד החליט שהגיע הזמן לכבוש את הבמה בעצמו. כעת יש ללוי מיליוני צפיות ביוטיוב, גדודי מעריצים ומעריצות - וגם חוזה בחברת ההפקות של אייל גולן.



המון שנים חלם לוי על הרגע הזה, לעמוד על הבמה ולהלהיב את הקהל. "עוד כשהייתי ילד אני זוכר את עצמי עומד מול המראה, שר, רוקד ומשתולל. חולם שאני כוכב", הוא מספר.



אבא שלו היה מכור לסמים, שנדד בין בתי כלא למכוני גמילה, ולבסוף נפטר מסרטן. שנתיים לאחר מכן, כשהיה רק בן 18, עברה אמו אירוע מוחי שהשאיר אותה נכה, ומאז, כבר עשר שנים, הוא מטפל בה. "כשאבא שלי נפטר הרגשתי שאני מתבגר", הוא אומר. "הרגשה שאני בן 30 פלוס. של מה עושים עכשיו? ואז, כשאמא שלי חלתה, הרגשתי שאני בן 60. התבגרתי טרם זמני".



במשך שנים נחשב לוי למה שנקרא זמר סקיצות. זה שיושב באולפן עם הכותב והמלחין ושר את השירים, כדי שהחבר'ה יוכלו לשמוע איך לשיר, לתקן ולשפר תוך כדי. "הגעתי לאולפן של אסף צרויה כדי לעשות קריירה", הוא מספר. "הבנתי שאני מגיע לשם כדי להתמקצע. לא חשבתי על כוכבות. הבנתי שיש דרך ארוכה, בחירת שירים, ניהול נכון, וראיתי את זה כבית ספר. היה לי חיבור עם אסף צרויה והתחלתי לעבוד איתו".



אומנם לא מדובר בהופעות מול קהל, אבל זה עדיין מכניס אותך לאט לאט לעולם הזה.


"בדיוק. כשהתחלתי לשיר, התחלתי גם לגלות את עצמי. שלוש שנים הגעתי יום־יום לאולפן להקליט סקיצות, וראיתי איך אני מגבש את הקול שלי, את המניירות, את ההגשה של השירים. התמקצעתי".



שלוש שנים באולפן הספיקו ללוי, וכבר בער לו לעמוד על במה ולשיר: "הקלטתי סקיצות ואז שמעתי ששיר שהקלטתי הלך לאייל גולן, לריטה, למירי מסיקה, לדודו אהרון וללירן דנינו. אז אמרתי לעצמי: יא אללה, מתי יבוא היום שלי?".



הפריצה הגיעה עם השיר "כמעט שיר אהבה". "שמעתי את השיר הזה ואמרתי למלחין אסף צרויה: זה השיר שלי. אני רוצה אותו", הוא מספר. ממש בימים אלו יוצא לוי עם אלבום חדש, "כל העיר יודעת", שני במניין, כולל הדואט "עוד יום" עם מרגול.



"שנה שלמה עבדתי על האלבום הזה", הוא מספר. "אין אצלי פסק זמן, אני כל הזמן עובד וכל הזמן מקליט. גם כשעבדתי על האלבום הראשון, התחלתי לעבוד על השני. אני מקבל הרבה סקיצות, נכנס לאולפן ומקליט כל הזמן. יש חשש שהשיר יתפספס, אז אני פשוט לא מפסיק לעבוד".



ראיתי שבהופעות רוב הקהל שלך מורכב מבני נוער. למה דווקא הקהל הזה נדלק עליך?


"הקהל הוא מגוון, אבל השיר הראשון, 'כמעט שיר אהבה', נגע מאוד בבני הנוער. אני מרוצה מזה. קהל של נוער גדל איתך, הולך איתך לאורך כל הדרך. אתה מופיע אצלם בבר מצווה, וכמה שנים אחרי כן בחתונה. מה שנקרא לבנות קהל. אני לא מפלח את הקהל שלי, מי שצורך את המוזיקה שלי – אני שמח".



בזכות "כמעט שיר אהבה" אייל גולן שם עליו עין, והחתים אותו אצלו בחברה. מאז הוא מתפקד כמנהל ומנטור אישי עבור לוי. "מדובר בבית ספר גדול", הוא אומר על העבודה עם גולן. "יש כאלה שחושבים שיש תקרת זכוכית, אבל זה לא נכון. מי שנמצא ליד אייל צריך לתעל את הניסיון שלו לטובתו. אני לומד וכיף לי. הוא פסקול חיי, זו זכות גדולה בשבילי".