יהונתן גפן חוגג היום את יום הולדתו ה - 69. גפן, איש של מילים, כתב עד כה מאות שירים, מאמרים, טורים וספרים. בין הבולטים שבהם תקליטו הכבש השישה - עשר, שנצרב כנכס צאן ברזל ישראלי, שאין ילד שלא גדל עליו ולאחרונה אף ילדיו גדלים עליו. בשנות ה - 70 חבר גפן לדני ליטני ויחד עם אמנים נוספים העלו שורה של מופעים מוצלחים בראשם "שיחות סלון" ו"מכתבים למערכת".



בשנות ה - 80 שיתף יהונתן גפן פעולה עם דוויד ברוזה והשניים יצרו יחד שני אלבומים מצליחים, "האישה שאיתי" ו"ברוזה", בשניהם תרגם גפן שירים ספרדיים אותם ביצע ברוזה. בין היתר הוסיף וחיבר גפן שירים שבוצעו על - ידי אמנים שונים. את "שיר לשירה" ביצעה קורין אלאל, השלושרים תהו "מי מפחד מגברת לוין" ואפרים שמיר נהנה מ"ערב של יום בהיר".



ככותב נגע גפן כמעט בכל הסגנונות והאפשרויות. הוא כתב, לצד מחזות אחרים, את "נומה עמק" שעסק בהתפוררות ההתיישבות העובדת ואת "ג'וני הלך" שעסק בשכול. בספריו תמיד היה פן אישי. הספר "אישה יקרה" תיאר את סיפור חייה ומותה של אימו. ברומן אמריקאי ניתן למצוא קווי דמיון לחייו על הקו תל - אביב ניו - יורק והספר הצהוב הוא מדריך מהולל לאב המבולבל. כעיתונאי פרסם יהונתן גפן את טוריו בין דפי עיתון מעריב.