סר ג'ורג' מרטין, המפיק האגדי של הביטלס, הלך הבוקר (רביעי) לעולמו בגיל 90, כך מסר המתופף של הלהקה, רינגו סטאר בטוויטר, כשכתב: "שלום ואהבה, ג'ורג' יחסר". מרטין, שכונה "החיפושית החמישית", היה זה שהחתים את ארבעת המופלאים מליברפול על חוזה הקלטות והפיק כמעט את כל השירים שלהם. דובר של חברת יוניברסל אישר את דבר מותו. הוא עמד מאחורי 23 שירים שהגיעו למקום הראשון במצעדים בארה"ב ו-30 בבריטניה.
מרטין ניהל את חברת התקליטים פרלופון, שהתמקדה בתחילת שנות ה-60 בג'אז ובקומדיה, וחיפש מופע רקו כשפגש את מנהלם של הביטלס, בריאן אפשטיין, ב-1962. חברות אחרות ויתרו על הביטלס. לדבריו, קלטת הדמו ששמע לא היתה מבטיחה במיוחד, אבל הוא הבין שיש משהו בארבעת הצעירים, אז הוא קבע להם הקלטות באולפני אבי רואד המיתולוגיים, ואחרי שאהב את מה ששמע הוא החתים אותם על חוזה.
God bless George Martin peace and love to Judy and his family love Ringo and Barbara George will be missed xxx ✌️☮
— #RingoStarr (@ringostarrmusic) March 9, 2016
מרטין היה זה שהחליט שלא לקדם אחד מהם כסולן והציע להחליף את המתופף המקורי של הלהקה פיט בסט ברינגו סטאר. הוא גם איפשר להם להקליט את החומר המקורי שלהם. הסינגל הראשון של הלהקה, "love me do", הגיע למקום ה-17 במצעדי הפזמונים בבריטניה.Thank you for all your love and kindness George peace and love xx✌️ pic.twitter.com/um2hRFB7qF
— #RingoStarr (@ringostarrmusic) March 9, 2016
מרטין שימש גם כמעבד של שירי הביטלס והוא זה שהציע להוסיף מיתרים ל"yesterday", שהפך עם השנים לשיר עם הכי הרבה גרסאות כיסוי בהיסטוריה, ניצח על נגינת המיתרים ב"אלינור ריגבי" והיה מעורב בצליל הפסיכדלי משהו של "סרג'נט פפר".
בספר שכתב ב-1979, תיאר מרטין את היחסים בינו לבין ארבעת חברי הלהקה: "אני חייב להדגיש שזה היה מאמץ קבוצתי. ללא כלי הנגינה והעיבודים שלי, רבים מהשירים לא היו נשמעים כמו שהם. לא יודע אם הם היו יותר טובים. זאת לא צניעות, זה ניסיון לתאר את המצב עובדתית".