גדול מהחיים: חלום יפה רקמו אורן איתן ואשתו דפנה, על אודות יריד שיאגד את שלוחות תעשיית המוזיקה בארץ. הם גלגלו את הרעיון במשך עשור בביתם בהר אדר, ולאורך כל הדרך עודדה דפנה את אורן להפוך את מה שהם כתבו על הנייר למשהו ממשי.



אך למרבה הצער יוצא איתן עם O MUSIC, יריד המוזיקה הגדול בישראל, ללא רעייתו האהובה, שמחלת הסרטן קטפה אותה ממנו בגיל 39. "לא נשאר לי אלא לקיים את היריד לזכרה", הוא אומר בעצב.



איתן הוא איש העולם הגדול. במסעותיו הוא קולט רעיונות ומיישם אותם בארץ. כך גם היריד הנוכחי, שיהיה הראשון מסוגו בישראל. "הרעיון הבסיסי היה צנוע", הוא מבהיר. "נוכחתי לדעת שהרבה חבר'ה לא יודעים מה לעשות עם השירים שהם כותבים, ואיך להיכנס איתם לתעשיית המוזיקה", הוא מספר.



כך זה התחיל. בפועל יהיו ביריד, שהושקעו בו ארבעה מיליון שקל, סדנאות, כיתות אמן, הרצאות של בכירי התעשייה, במה פתוחה לאמנים צעירים ועוד. במקום תהיה נוכחות לבתי ספר למוזיקה, לספקי ציוד הגברה ותאורה, לבתי ספר לסאונד, לחברות הפקה, לבתי ספר לצילום ולעריכה ועוד. בין המרצים ומעבירי הסדנאות יהיו לואי להב, יוסי גיספן, ירון אילן, יהודה קיסר, עמוס בן־דוד ועוד.



כל אחד משלושת ימי היריד יסתיים במופע בהשתתפות זמרי צמרת. הסיפתח יהיה בערב רוק, שבו יופיעו עברי לידר ומוקי במופע משותף, היהודים, מופע הארנבות של ד"ר קספר, אברהם טל וחנן בן ארי. אייל גולן, דודו אהרון ואיתי לוי יהיו בין המככבים בערב השני, הים־תיכוני; הקינוח בערב השלישי - ערב היפ הופ עם סאבלימינל, אליעד נחום ועוד.



ביומיום חולש איתן על מתחם Live Room, בכניסה לגני התערוכה, המכיל תחת קורת גג אחת אולפן הקלטות מאובזר, חדר מיקס־מאסטרינג משוכלל וחדר חזרות מרווח. איתן עבד בו עם גדולי הזמרים בארץ וכעת הוא מצפה לעידן רייכל.



"מילדות חרשנו עם אבי את כל אירופה", משחזר איתן, בנו של פרדי איתן, כתב קול ישראל לשעבר בצרפת (בין גילוייו - חטיפת מטוס אייר פרנס לאנטבה), ובעברו איש משרד החוץ, שכיהן, בין השאר, כשגריר ישראל הראשון במאוריטניה.



"בגיל 13 הקמתי את האולפן הראשון אצלנו בבית, אז בבריסל", משחזר איתן. "הדבקתי תבניות של ביצים על הקירות, אותם ריפדתי בשמיכות, בספוגים ומזרן. כדי שתהיה שם אקוסטיקה, ישנתי שנה על קרש".



אחרי שירותו הצבאי בשריון, התחיל לעסוק בהקלטות בירושלים, משם עבר לתל אביב. איתן לא נבהל שהיום יש כמעט לכל זמר אולפן ביתי. "העיקר שהם ייצרו מוזיקה ובדרך לאלבום שלהם, יעשו את הפיניש אצלי, כשאני אשתדל להלביש אותם בחליפה הכי יפה שאפשר", הוא גאה להציג.



איתן הוא איש אופטימי, אבל כשאיבד את אהבת חייו, הרגיש שהוא בתהליך של התרסקות. "דפנה הייתה האהבה הראשונה שלי מגיל 19, והיה בינינו קשר מדהים", הוא מספר. "כשקרה מה שקרה, התפרקתי לחלוטין. כמי שבאופיו דוחף כל הזמן קדימה, הייתי צריך משהו יותר גדול מהחיים כדי להוציא את ארבעת ילדינו ואותי מהטרגדיה שנחתה עלינו. זה יקרה ביריד".



O Music, 14-12.7, ביתן 10, גני התערוכה, תל אביב. פרטים: www.o-music.co.il