שלשום נפתח הפסטיבל הבינלאומי ה־17 לסרטי סטודנטים בתל אביב בגן הפסגה ביפו, במקום שהפך לביתם הקבוע של טקסי הפסטיבל. הפסטיבל יימשך עד ה־6 ביוני, וסרטיו יוקרנו באולמות סינמטק תל אביב.



השנה יתקיימו שלוש תחרויות במסגרת הפסטיבל: ישראלית, בינלאומית ותחרות הסרט הקצר העצמאי. התחרויות יכללו 100 סרטי סטודנטים מכ־30 מדינות מכל העולם, בהן ארצות הברית, צרפת, גרמניה, טורקיה וסינגפור. עם חבר השופטים בתחרות הבינלאומית נמנית הבמאית טליה לביא ("אפס ביחסי אנוש"). בראש חבר השופטים בתחרות הישראלית תעמוד הבמאית והשחקנית רונית אלקבץ. בתחרויות יוענקו מגוון פרסים בשווי 150 אלף שקלים, כאשר את הפרס למקום הראשון בתחרות הסרט הקצר העצמאי, 10,000 שקלים, תעניק עיריית תל אביב.



"מדובר בתחרויות הרחבות והמשמעותיות ביותר בארץ לסרטי סטודנטים, המשקפות את דור העתיד של יוצרי הקולנוע העולמיים", אומרים מארגני הפסטיבל הנרגשים.



מתוך שאיפה לקדם יוצרים צעירים ואת מעמדו של הסרט הקצר בישראל, הקים הפסטיבל בשיתוף קרן מקור וחברת יס את "פרולוג - מסגרת לעשיית סרטים קצרים". בשנה שעברה, עם הכרזת הפרויקט, הוחלט על הפקת שלושה סרטים, ויוצריהם זכו לליווי מקצועי לאורך כל שלבי העשייה. באירוע הפתיחה בגן הפסגה הוקרנו שלושת סרטי "פרולוג": "קוץ" (במאי: מיכאל אללו), "כלבי ציד" (במאי: עומר טוב) ו"חם" (בימוי: יותם גנדלמן).



אחד המיזמים המעניינים ביותר שיתקיימו השנה בפסטיבל הנ"ל הוא "אוטובוס הסרטים", שיוצא לדרכו שנה רביעית ברציפות, ובמסגרתו יצאו עשרות סטודנטים לקולנוע מהארץ ומהעולם למסע בן שבוע ימים ברחבי הארץ עם יצירתם, בתקווה להגיע לקהל שלא מזדמן לאחד מקומפלקסי הקולנוע האדירים בערים הגדולות. האוטובוס יגיע השנה ללוד, מצפה רמון, עין גדי, מעלות־תרשיחא ואבו גוש.



מיזם מעניין נוסף שייערך במסגרת הפסטיבל הוא "קצר על הבר". ולא, זה לא מה שאתם חושבים. במסגרת המיזם יוקרנו סרטי סטודנטים בברים שונים הפזורים ברחבי תל אביב, מלווים בשיחה בין היוצרים לאנשי תרבות מובילים - והכל באווירה נינוחה ועל בירה קרה.