שילוב מקורי של תיאטרון מחול אור שחור, אשליות ויזואליות, וידאו ארט, משחקי אור ואפקטים מיוחדים ומעל לכל רקדנים עם יכולות אקרובטיות יוצאות דופן, זה מה שמציעה להקת Evolution האיטלקית שמגיעה לישראל בסוכות הקרוב. להקת התיאטרון-מחול מספקת הזדמנות לבילוי משותף של כל בני המשפחה.



הלהקה, שתציג כאן את המופע אלקטריCיטי, מבטיחה להשאיר את הקהל פעור פה באמצעות התערובת הייחודית שהם מציגים של אקרובטיקה, מחול ופירוטכניקה, לצלילי פסקול מוזיקלי שמשלב קטעי רוק משנות ה-70 ('לד זפלין', 'סנטנה", דיויד בואי) ועד ליצירות בנות זמננו ('גולדראפ', 'רדיוהד', 'למב').



הכוריאוגרף והרקדן האמריקני אנתוני היינל, הקים את הלהקה בשנת 2008. למרות שעד אז כבר הספיק היינל (39) לאסוף רזומה בימתי מרשים, בצעירותו הוא דווקא הצטיין בלימודי המדעים. “למדתי פיזיקה וכימיה", הוא אומר בשיחת טלפון, “אבל נשרתי מהלימודים. הבנתי שאני לא רוצה לבלות את חיי במעבדה. חזרתי לתיאטרון ואז למדתי מחול".



במהלך השנים היינל פגש את אלווין ניקולאי, כוריאוגרף אמריקני שעבודתו בתחום המחול היוותה את הבסיס להקמתן של להקות כמו פילובולוס ומומיקס. “התכוונתי להפוך לרקדן ואז ראיתי את העבודה של ניקולאי. הוא האב המייסד של כל הז’אנר הזה. לפניו, אף אחד לא חקר את זה לעומק ולא ערך ניסויים".



אחרי שהתאהב בעבודתו של ניקולאי והפך לחלק מהמילייה, היינל מצא את עצמו עובד עם מוזס פנדלטון כשותף אמנותי וחבר בלהקת ’מומיקס’. “בעבודה עם מוזב היתה לי הזדמנות נפלאה להמציא רעיונות, והרבה מאותם רעיונות שולבו אחר כך במופעים. ראיתי איך הרעיונות שלי עוברים מהמחשבה לבמה – למוצר הסופי. מוזס הוא אחד מהטובים ביותר שישנם לדעתי. הוא לא ממהר – הוא מחכה עד שיש לו רעיון שהוא ממש אוהב, ואז הוא יוצר את המופע. הוא לימד אותי איך ללכת בעקבות הרעיון, איך לעשות משהו מעניין במיוחד. הבנתי שאני יכול לעשות את זה בעצמי".



באחד מהמסעות הארוכים של ‘מומיקס’ באיטליה, היינל החליט לצאת לדרך עצמאית. “פשוט לא עליתי על המטוס בחזרה לארה”ב,” הוא צוחק. “הלכתי לעבוד עם להקה בצפון איטליה יחד עם עוד רקדן שהיה בעבר ב’מומיקס’. יצרתי עוד כמה קטעים משלי. אחד מהם היה מצוין והשני היה גרוע. עד אז לא ממש הבנתי כמה קשה לנהל להקה משל עצמך. חשבתי שמספיק להיות שף מוצלח. אבל זה ההבדל בין להיות שף לבין להיות הבעלים של המסעדה".



בסופו של דבר היינל הצליח לבנות הרכב מוצלח של רקדנים וטכנאים, לייצר פעלולים ואשליות ויזואליות משל עצמו, ולהשאיר את חותמו על קהילת התיאטרון האיטלקית. “הרקע המגוון שלי התברר כחיוני מאוד - הבסיס שהיה לי במדע, בפיזיקה, בטכנולוגיה, וגם מה שלמדתי על קוסמות ועל תעתועים. הטריק הוא להפוך את כל אלה למופע שמספר סיפור, לא רק להוציא שפנים מהכובע. אתה צופה במחול, במופע קסמים ובתיאטרון מאוד פיזי – זה הכל ביחד. אני מנסה למצוא דרך שהכל יעבוד ביחד".



התהליך היצירתי של אלקטריCיטי, כולל שעות אינסופיות של התעסקות בפרטים כמו תאורת הלייזרים וטכנולוגיות חדשניות אחרות, ואחר כך שילובן במופע שלם. “זהו מופע מלא קסם. כל החתיכות הקטנות של הפאזל עובדות ביחד, והפתעה רודפת הפתעה", אומר היינל.



כשאני שואלת מי קהל המטרה שלו, הוא עונה בפשטות - כולם. “מהמבוגרים ועד הצעירים ביותר, מי שמכירים את עולם התיאטרון ומי שלא, כולם יכולים ליהנות מהמופע", הוא אומר. “אני מנסה להגיע לרמה הגבוהה ביותר של האמנות והבידור האפשרית. אני רוצה להציג את הרעיונות שלי לקהל ואני רוצה שהקהל יבין אותם. הרקדנים שלי עוברים הכשרה בטכניקות מחול קלאסי ובאקרובטיקה והם מיומנים מאוד ובעלי יכולת יוצאת דופן, וההפקה מראה את היכולות שלהם. אלקטריCיטי הוא מופע שמהמם את הקהל, יש רגעים שבהם אתה רואה משהו מאוד מעניין או מטורף, שגורם לך לתהות איך הם מצליחים לעשות את זה, לנסות להבין מה אתה בעצם רואה. כשעיצבתי את המופע לא בהכרח חשבתי על מה שקרוי ‘מופע לכל המשפחה’ או מופע לילדים, אבל הם בהחלט נהנים ממנו. זה פסיכדלי, או יותר נכון סייברדלי, כפי שאנחנו קוראים לזה".



המופעים יתקיימו ברחבי הארץ, בהרצליה, ירושלים, פתח תקווה, תל אביב, קרית חיים אשדוד, לטרון ובאר שבע במהלך חול המועד סוכות.