להקת תיאטרון מחול לובלין מפולין, פותחת את סדרת המחול של 'מרכז מחול שלם' בירושלים, במופע 'סיפורים שמעולם לא סיפרנו'. 
 
"זהו מופע מחול פיזי תיאטרלי על מפגשים בין אנשים וחלומות, המציג ארבע דמויות אשר בחוכמה, ומתוך השראה מעולמנו ומעולם הדמיון, יוצרים מצבים אבסורדיים קומיים." אומר בראיון מפולין ריצ’רד קלינובסקי, מיוצרי המופע וממנהלי ‘תיאטרון מחול לובלין’. ”זהו מופע שבו רקדנים מדברים על עצמם בפעם הראשונה בכנות ובפתיחות. הם חושפים את החלומות ואת הרצונות שלהם, ומדברים על הרגעים המאושרים ביותר בחייהם, אבל גם על המידות הרעות ועל הצדדים האפלים של נפשם. קיימים במופע מרחב ומרחק, אירוניה עצמית והרבה הומור."
 
הרקדנים במופע משתמשים בשמות האמיתיים של עצמם ובסיפורים האישיים שלהם?

“ כן בדרך זו אנו רוצים באמת לשתף את הרגשות שלנו עם הקהל, בתקווה שהאנשים שצופים בנו יצליחו לראות את עצמם בתפקידים שלנו. ובאמת לעתים קרובות אנחנו שומעים מאנשים שצפו בהצגה שהם חוו את זה. הם מודים שהמופע שלנו מאפשר להם לראות את עצמם כמו ב'ראי שבור'.”
מה מאפיין את סצינת המחול בפולין כיום?
"מאז 1990 סצנת המחול העכשווית הפולנית נמצאת בתנופה של התפתחות. אנחנו כאילו מנסים לפצות על הזמן האבוד של תקופת הקומוניזם, כאשר רק הבלט והמחול העממי קיבלו תמיכה ורק להם ניתנה האפשרות להתפתח. 25 שנים זה לא מספיק זמן כדי לבנות מערכת ארצית וקהילה וחזקה כמו שקיימת בארצות רבות במערב אירופה, אבל הרצון והאנרגיה הם גדולים מאוד.

סצינת המחול העכשווי בפולין מעניינת מאוד ומתקיימת בכל רחבי המדינה. אתה יכול למצוא אמנים, אנשי חינוך ואוצרים פעילים מאוד בגדנסק, בקרקוב, בביאליסטוק, בוורוצלב, בפוזנן, ורשה וכמובן בלובלין. ניתן למצוא סגנונות ונטיות מגוונים מאוד כאן. הדור המבוגר אמנם נשאר נאמן לתיאטרון מחול בצורתו הקלאסית אבל הרבה אנשים צעירים שהתחנכו בחו"ל, מביאים איתם הרבה דרכים וצורות חדשות של יצירה. וגם יותר ויותר יש תמיכה של המדינה ושל הרשויות המוניציפליות. למרות שאנחנו עדיין בעיצומו של תהליך הבניה, האווירה ליצירת אמנות חדשה היא ממשית.”
זו ההופעה הראשונה שלכם בישראל, למה אתם מצפים מהקהל?
"ישראל עבור רקדנים ואמנים רבים בפולין היא יעד מעניין מאד. ישנם די הרבה אמני מחול ישראלים צעירים בפולין, ואת חלקם אנחנו מכירים והיחס הוא מאוד חיובי. נראה שיש איזה חוט של הבנה משותפת בין שני העמים, הפולני וישראלי.  זה פשוט מרגש לבקר במדינה כזאת כמו ישראל ולצבור ניסיון ונקודת מבט מהדרך בה אתם חיים שם.

מעניין לחשוב על העולם ולברר לעצמך כמה אתה רחוק או קרוב אל אמנים בארצות אחרות. באופן אישי אני מרגיש שתיאטרון המחול שאנו יוצרים, הוא שונה מכל הדברים שהדור הצעיר עושה בימינו. המופע שאנחנו הולכים להציג עוסק באמת ביחסי אנוש, ולכן אני בטוח שהקהל יקבל אותו. הוא יחסית קל להכלה ופשוט מצחיק, וזה באמת טוב לצחוק על עצמך לפעמים.”
תיאטרון מחול לובלין, 'סיפורים שמעולם לא סיפרנו', 24.9, ב- 20:30, אולם 'הקרנף - מרכז מחול שלם', ירושלים.