זה הדבר הכי טוב שקרה לי בחיים״, מכריזה אביה שושני (22), שבגילה הצעיר יודעת דבר אחד או שניים על קשיים ומכשולים בחיים. וכשהיא אומרת שהעפלתה לגמר ״הכוכב הבא״ הוא הדבר הטוב ביותר שקרה לה בחיים, כדאי שנאמין לה.



מאז שסיימה את שירותה הצבאי בלהקת חיל האוויר, שושני כותבת, מלחינה ומבצעת את שיריה בכל מקום שהקצה לה במה. היא הופיעה עם החומרים המקוריים שלה באוזן בר ובתיאטרון תמונע התל אביבי, אבל כשניסתה לצאת מגבולות מרכז הארץ, הבינה שהיא בבעיה. ״היה קשה למלא את האולמות בקהל שלא מכיר אותי ואת המוזיקה שלי״, היא מודה בצער. ״בעלי האולמות שאלו אותי אם אני יכולה למלא את המקום ב-100 איש, ולא תמיד זה אפשרי״.



מדוע?
״יכול להיות שזה בגלל שהחומרים שלי פחות מתאימים למקומות מסוימים. הקהל אולי רוצה קצב ולשמוח, ופחות מתחבר לסגנון שלי, שאני מאמינה ואוהבת מאוד. אני שרה בסגנון ישראלי ישן, אולי יותר מיינסטרים, ולא תמיד זה מתאים. בכל מקרה קיבלנו המון לא״.



לעזרתה נחלץ עומר דץ, חבר טוב מימי הלהקה העירונית בגבעתיים, ששכנע אותה ללכת לאודישנים של העונה השנייה של ״הכוכב הבא״. ״עומר היה שבוע בלהקה, אבל זה הספיק כדי שנבין שהחיבור ביננו הוא לכל החיים״, היא מספרת ומוסיפה: ״עומר הוא עמוד התווך שלי, בן אדם עם רגליים על הקרקע, שיודע מתי לתת מילה טובה ומתי להגיד ביקורת כנה, גם אם זה לא כיף לשמוע״.



דץ עצמו בוגר העונה הראשונה של ״הכוכב הבא״. הוא תרם לך משהו מניסיונו?
 ״ליוויתי את עומר באודישנים ולאורך התוכנית, וראיתי כמה הוא חושש לצאת לאור, בעיקר בגלל הרקע המשפחתי שלו, כבנם של אורנה ומשה דץ. מצד שני, ראיתי איך הוא פורח בעקבות התוכנית. בחיים לא ראיתי אותו ככה. אני חושבת שגם הוא הופתע מכמות האהבה שהוא זכה לה, וזה גרם לי לרצות גם. הוא אמר לי: 'מה כבר יכול לקרות? מקסימום לא תעברי, ואז יגיעו עוד 50 אנשים להופעות שלך'. חשבתי על זה והבנתי שכדאי לי ללכת על זה, והנה אני בגמר״.



אז למה בעצם לא הלכת לאודישנים עד עכשיו?
״אני מאוד מאמינה בריאליטי ובתוכניות מסוג 'הכוכב הבא', וחושבת שהן נותנות בית חם לאנשים שלא הייתה להם הזדמנות, ובעיקר במה וחשיפה. אני חושבת שמה שמנע ממני ללכת היה הפחד להיכשל ולקבל עוד פעם לא״.



אנשים טובים


שושני נולדה בחולון. כשהייתה בת שנה התגרשו הוריה, והיא עברה עם אמה ושתי אחיותיה לערד. אמה ניקתה מלונות בים המלח, עבדה במשק בית, סייעה לקשישים והייתה גננת ומורה מחליפה. ״אמא עבדה 24 שעות ביממה לא בשביל מותרות, אלא כדי שיהיה לחם על השולחן ופרחים לשבת״, מתגאה שושני באמה. ״ובכל זאת, הייתה לנו ילדות מדהימה. לא היה לנו כלום והיה לנו הכל. כל השאר הגיע מעצמו מאנשים טובים בדרך שתמכו בנו״.



אותם אנשים טובים סייעו לה ללמוד חליל צד וצ'לו ופיתוח קול. ״מאוד השקיעו בי והתפתחתי במבחינה מוזיקלית״, היא אומרת. משך כל הזמן הזה אביה היה בתמונה לסירוגין, אבל נוכחותו הקשתה על שושני. ״הוא היה בתמונה, אבל פעל בשלט רחוק. הרבה דברים שעשיתי לא התאימו לו, והוא לא רצה שהם יקרו, למשל לעסוק במוזיקה או ללכת לחברים. הבנתי שהוא לא מאפשר לי לפרוש כנפיים. נכון, הייתה לו כוונה מגוננת, שאלמד מהטעויות שהוא עצמו עשה, אבל הוא לא נתן לי מקום לעצמי ועצרתי את זה״.



בשנים האחרונות היא לא בקשר עם אביה. השבוע הוא יצר קשר עם הפקת התוכנית וביקש לחזור ולהתחבר עם בתו, אבל היא עדיין מסרבת. ״אני לא בטוחה שאני יכולה להכיל את זה, בטח לא בתקופה כזו״, היא אומרת. ״אולי אחרי שיסתיים התהליך, ואהיה רגועה יותר. אני מפחדת ששוב פעם הוא ינסה לקחת לי את החלום״.



טעם של עוד


כשהייתה בת 12, ארזה אמה את ילדיה ועברה לגבעתיים. ״זה היה מעבר חד״, משחזרת שושני. ״פחדתי שההשקעה בי לא תחזור, אבל מצאתי אנשים שהשקיעו ותמכו בי, צברתי ניסיון ועם הרבה עבודה קשה הצלחתי״.



כיום היא ממלצרת בבית קפה כדי לסייע בפרנסת המשפחה, אבל בעיקר רוקמת חלומות וסופגת את כמויות האהבה שהביאה אליה השתתפותה ב״כוכב הבא״. ״כשאנשים אומרים לי: 'נבוא להופעות שלך', הלב שלי מתפוצץ. הם לא יודעים כמה נלחמתי על עוד אדם שיקנה כרטיס להופעה שלי", היא אומרת.



הזוכה בגמר "הכוכב הבא" ייצג את ישראל באירוויזיון, במה ששושני מכירה מקרוב. לפני שנתיים הייתה זמרת הליווי של מורן מזור, חברתה הטובה מימי הלהקה הצבאית. "מורן הציעה לי ללוות אותה והסכמתי בשמחה", היא מספרת. "עשינו הרבה חזרות, השתתפנו בקדם ופתאום ניצחנו והגענו לבמה בשוודיה. הסתכלתי קדימה והייתי גאה. אמרתי לעצמי שאני חייבת להיות גם מקדימה, ולעשות את זה בצורה הכי טובה שאפשר לעשות. אני מרגישה מוכנה. זה הזמן שלי". 



הערב בגמר "הכוכב הבא" תתמודד שושני, זמרת סול במהותה, מול להקת הראסטה היברו מן, שרי נחמיאס הרוקיסטית ונדב גדג' הפופי. היא תשיר שיר שהיא אוהבת במיוחד: "מישהו פעם" של עברי לידר. "זה שיר שכל אחד יכול להתחבר אליו", היא אומרת. "בשבילי זה כמו סיפור חיי. פתאום הכל קורה וזה בידיים שלי".



מה יקרה אם לא תזכי?
"אקום למחרת בבוקר, אגיד תודה על כל מה שקיבלתי, אתחיל לחפש חברת תקליטים שתאמין בי, ואמשיך לעבוד קשה. אני לא מתכוונת לוותר. אם האירוויזיון לא יקרה השנה, אז בשנה הבאה, או בעוד שנתיים. אני מתכוונת להיות שם". 



גמר "הכוכב הבא". 21:00. ערוץ 2