אולי בגלל העובדה שהוא מתגורר בטקסס עם רעייתו ובנותיהם, ואולי העובדה שהוא מתייחס למשחק כענף ספורט שבמסגרתו השחקנים ״מחליפים ביניהם מהלומות״, או שמא זו בכלל הדרך שבה הוא מכווץ את גביני עיניו כשהוא מדבר, מה שלא יהיה, נראה כי ייקח הרבה שנים לקייל צ׳נדלר להשתחרר מדמותו של אריק טיילור, מאמן פוטבול נוקשה מטקסס, שאותו גילם במשך חמש עונות ב״אורות ליל שישי״.
אחרי לא מעט שנים, שבמהלכן נחשפנו לפניו הנאות בסדרות ״חזית הבית״ ו״מהדורה מוקדמת״, ובסרטים ״הממלכה״ ו״סופר 8״, תפקידו המיתולוגי ב״אורות״ לא רק שזיכה את השחקן בן ה-48 בפרס האמי, אלא סלל את דרכו לתפקידו הנוכחי ב״קשר דם״.
בדיוק כמו שתפרו לגלן קלוז, על פי מידותיה, את התפקיד הראשי ב״דמג׳ס״, דניאל זלמן והאחים טוד וגלן קסלר כתבו את התפקיד לצ׳נדלר, או יותר נכון ניצלו לדבריו את תדמיתו הטהורה של טיילור בעיני הצופים. ״המאמן טיילור הוא אדם ישר. הם אהבו את את זה, כי זה אפשר להם לתמרן את הקהל. בגלל התדמית המהוגנת שלי. כשהדמות שלי עושה דברים רעים, הצופים נוטים לסלוח לי, מתוך מחשבה שבטח יש הצדקה לכך״, אמר צ׳נדלר ל״וושינגטון פוסט״.

״קשר דם״ היא דרמה משפחתית מטלטלת שבמרכזה ניצבת משפחת רייבורן, משפחה אמידה ומעמודי התווך של קהילתה בפלורידה. צ׳נדלר משחק את ג׳ון, השריף והבן המוצלח של המשפחה, שיחד עם הוריו רוברט וסאלי (סם שפרד וסיסי ספייסק) ואחיו מג וקווין (לינדה קר-דליני ונורברט ליאו באטס), מסתיר בהצלחה סוד אפל שמאיים להיחשף עם חזרתו הביתה של האח דני (בן מנדלסון), הכבשה השחורה של המשפחה, לרגל חגיגות ה-45 שנה למלון המשפחתי הציורי.
מיום שירד המסך ב-2011 על ״אורות ליל שישי״, ייחל צ׳נדלר לחזרתו למרקע, אבל התפקידים שהוצעו לו, לדבריו, לא היו מספיק מעניינים, כולל התפקיד הגברי הראשי ב״הומלנד״, שבו זכה דמיאן לואיס. במקום זה הוא העדיף תפקידים קטנים בסרטים מצליחים כמו ״כוננות עם שחר״, ״ארגו״ ו״הזאב מוול סטריט״. עם זאת, הוא מדגיש כי ההחלטה לחזור למסך הקטן היא יותר מטעמי נוחות, ופחות מסיבות אמנותיות. כמו כן הוא דוחה על הסף את ההנחה הרווחת כי הטלוויזיה נמצאת כיום בפריחה והקולנוע בדעיכה: ״יש כיום הרבה סדרות טובות, אבל לא מעט גרועות. גדלתי על עולם הטלוויזיה ואני מחובר אליו היטב. כשאני עובד על סדרת טלוויזיה, אני לומד להכיר את האנשים שעובדים בה, להרגיש איתם בנוח ולהתיידד איתם. כשאני מגיע לסט של סרט, זה עושה אותי מתוח. זה כמו לקפוץ על רכבת שכבר יצאה מהתחנה, ואתה יודע שידחפו אותך החוצה עוד לפני שהיא עוצרת, כי אתה חלק אחד קטן בעסק״. 
"קשר דם", כל יום חמישי, 22:00, ערוץ יס Oh, יס Binge ויס VOD