בעידן שבו מה שלא חי ברשתות החברתיות – לא קיים, קל לפספס סדרות טלוויזיה טובות. "הניו יורק פוסט" דירג את הסדרות המומלצות של הקיץ, שאומנם לא עשו באזז, אך שוות כל רגע
חגית גינזבורג
אנחנו חיים בעידן שבו הצלחה נמדדת לעתים קרובות (מדי) במידת הבאזז שיש סביבך ברשתות החברתיות.
אם לא מדברים עליך שם, אתה כמעט לא קיים בעולם האמיתי (טוב, לפחות עבור אנשים מסוימים). זה נכון גם לגבי סדרות טלוויזיה – יש כאלה שברשתות החברתיות לא מפסיקים לדון בהן, ואחרות שזוכות להתעלמות יחסית אונליין. אבל זה לא בהכרח אומר שהן פחות טובות או פחות מצליחות בטבלאות הרייטינג.
“הניו יורק פוסט” דירג השבוע את סדרות הטלוויזיה הטובות של הקיץ שלא הצליחו לייצר מספיק באזז ברשת ובכל זאת ראויות לצפייה ולתשומת לב. את חלקן אנחנו מכירים כאן היטב, לפחות בגרסאות המקומיות שלנו, כמו למשל “האח הגדול”, שבארצות הברית נחשבת לתוכנית מיושנת יחסית ופחות פופולרית בהשוואה לתוכניות ריאליטי אחרות כמו “האקס פקטור”, אבל ברשת CBS עדיין מדובר בעוגן רציני – התוכנית נמצאת כרגע בעונתה ה־17 ובעלת ממוצע של 6.1 מיליון צופים (לא המון במונחים אמריקאיים, אבל עדיין מכובד). גם “מאסטר שף” האמריקאית של רשת פוקס, בכיכובו של השף גורדון רמזי, זוכה לפחות דיונים ברשת, אבל מדברת בעד עצמה על המסך, וממוצע הצופים שלה עומד על 6.5 מיליון לפרק.
עוד סדרה מומלצת ופחות מדוברת ברשת היא Alaskan Bush People, גרסת הקרדשיאנס של ערוץ דיסקברי, אם תרצו. הסדרה נמצאת כבר בעונתה השלישית ועוקבת אחרי משפחה שחיה וגדלה ביערות באלסקה, הרחק מהציוויליזציה (אבל מספיק קרוב כדי לככב בריאליטי, כן?). ב”ניו יורק פוסט” טוענים שמדובר דווקא בסדרה מרתקת שמצדיקה מעקב, ופרק סיום העונה גרף 4.8 מיליון איש ברייטינג, כך שכנראה יש שם משהו.
“הניו יורק פוסט” ממליץ גם על Major Crimes (“פשעים חמורים”), סדרת הספין־אוף של “המפענחת”, שמתגלה כמוצלחת בפני עצמה. היא משודרת ברשת הכבלים TNT כבר ארבע עונות, ובעלת ממוצע של 6 מיליון צופים לפרק, ומדורגת במקום השני ברשימת סדרות הדרמה הנצפות ביותר של הקיץ. ולקינוח, Rookie Blue, דרמת משטרה קנדית במקור שרצה כבר שש עונות, ולדברי הצופים האדוקים שווה כל רגע של השקעה. בקיצור, אל תגידו שאין מה לראות בטלוויזיה, אפילו אם לא מדברים על זה בפייסבוק.
יומן מסך
כבר כתבנו כאן כמה פעמים, ועוד נמשיך לכתוב – לטלוויזיה האמריקאית כנראה נגמרו הרעיונות, אחרת אי אפשר להסביר את הנטייה האחרונה שלה לנסות למחזר הצלחות עבר. עכשיו זה קורה עם סרט הפולחן “היומן” מ־2004 (המבוסס על רב המכר של ניקולס ספרקס מ־1996), שיהפוך בקרוב לסדרת טלוויזיה ברשת CW. “היומן” מגולל את סיפור אהבתם הרומנטי עד קיטשי של נואה ואלי (ריאן גוסלינג ורייצ’ל מקאדמס גילמו את הדמויות הראשיות בסרט, ובו הוזנקה הקריירה של גוסלינג למעמד של כוכב קולנוע), שמתאהבים נואשות בתקופה שבה אנשים עדיין נהגו להתאהב נואשות (כלומר, שנות ה־40 של המאה הקודמת), עד שהמלחמה והבדלי המעמדות מפרידים ביניהם. מובן שאחרי כמה שנים הם נפגשים מחדש, היא כבר מאורסת לאחר, אבל לבסוף אהבתם מנצחת. הסרט הפך ללהיט היסטרי, וברשת CW מקווים לשחזר את אותה ההצלחה במונחים טלוויזיוניים. “הסדרה תעקוב אחר המסע הרומנטי של שתי הדמויות האהובות נואה ואלי”, הכריזו ברשת. “ואיך הם בנו יחד את החיים והעתיד שלהם על רקע המשברים התקופתיים של סוף שנות ה־40 בצפון קרוליינה”. טרם ידוע מי יככבו בסדרה, שצילומיה יתחילו בעוד מספר חודשים.
טרם ידוע מי יהיו כוכבי הסדרה. מתוך הסרט "היומן" צילום: באדיבות yes
מכינים את התיק
ההכנות לקראת הקאמבק המדובר של “תיקים באפלה” ממשיכות במלוא המרץ, ובהפקה עובדים קשה כדי ללקט את כל שחקני הסדרה המקוריים. השבוע הסתבר שג’יליאן אנדרסון ודיוויד דוכובני הם לא היחידים שהתגייסו למשימה; גם השחקנית אנבת’ גיש (שצופי “ילדי האנרכיה” מזהים כשריף ג’ארי) הודיעה על הצטרפותה לסדרה המחודשת. גיש לוהקה לעונה השמינית של הסדרה המקורית, אי שם בתחילת שנות האלפיים, אחרי שדוכובני עזב עקב מחלוקת עם מפיקי הסדרה. רק המעריצים האדוקים זוכרים איזה חלל הוא הותיר אחריו, וגיש הובאה לסדרה יחד עם השחקן רוברט פטריק, כדי למלא את הנעליים הגדולות שלו. היא גילמה את הבלשית מוניקה ראיירס, ובעונה התשיעית (והאחרונה) של הסדרה הפכה לחלק קבוע מהקאסט. בתחילת השבוע גיש צייצה בטוויטר שהיא חוזרת לגלם את מוניקה, וג’יליאן אנדרסון הגיבה לה בציוץ נרגש. “תיקים באפלה” החדשה תעלה ברשת פוקס בינואר 2016.
חוזרת לגלם את הבלשית מוניקה. גיש ב"תיקים באפלה". צילום מסך