אחרי שש עונות בהן קיפץ ותיזז על המסך הקטן עד לעייפה, עם גימיקים ומימיקות ממוחזרים ומטופשים, אסי עזר סופסוף פינה את מקומו לפנים רעננות בדמותה של קורין גדעון, שעברה מאנונימיות מוחלטת למסך הפריים טיים של ערוץ 2. עם סטיילינג כושל, מאובזרת באבזם פרפר מוזהב, ג'קט מנצנץ וזוג כפפות מעור, שופעת תלתלים שחורים אך מתעלה על הלוק עם חיוכים בוהקים בלי נגמרים, חיננית, נעימה ונטולת דאווינים, קורין היא כוח נשי מבטיח שאולי אף תצליח לגנוב לארז טל את ההצגה.



16 דיירים חדשים מיהרו להיכנס לתוך הבית הפסיכודאלי של האח, חלקם כמעט בריצה, אולי בגלל הקור המקפיא, ולא השתהו למול המצלמות המצקצקות והקהל המריע כמו בעונות הקודמות עם קידות ונפנופים אינספור. כמו בכל העונות גם הפעם, אי אפשר בלי מקבץ יפהפיות שייתנו ליורם זק את רגעי החסד שלו בקונטרול. ומאידך, בליהוק הגברי אין שום הברקה שתספק אותנו הנשים או הגברים הגאים, דרך נפלאה לאח הגדול לשמר את כל הפוקוס הנשי סביבו.



ראשון נכנס דודו כהן מעפולה. מכור לכלור ולמיטות שיזוף ועדיין ישן עם אימא בגיל 33. שעם הכניסה לבית צעק "אני שרוף עליך אח גדול", והאח המוחמא בתגובה, מטיל עליו שבע משימות שכתוצאה מהן הוא נאלץ להעמיד את עצמו להדחה כבר בשבוע הקרוב. ללמדך: אסור להתחנף לאח הגדול כי אז הוא מתייחס אליך כמובן מאליו. אל תיפגע דודו, מה אתה עושה לנו.



תמר, מתנחלת מהציונות הדתית, כותבת מחזה על התנתקות ולא קיבלה את ברכת הדרך מאימא שחוששת שבאח הגדול יש גברים ותועבות. אך תמר לא נבהלת מגברים או פוחדת מ"נגיעה" ומעניקה חיבוק חם וצמוד לדודו. דיירת מיותרת, חבל שלא ליהקו את אמא שלה.


אם יש מתנחלת, צריך גם ערבי

לא היה יותר צפוי מזה שילוהק ערבי לעונה הנוכחית לצד דיירים ימניים. סאלים, ערבי ישראלי, נהג מונית שהיה פעם רועה צאן, עם זהות פלשתינית חזקה ואמירה נוקבת שישראלים הם גזענים. דיבורו נעים ורהוט, עם ר' מתגלגלת, ומעיד על עצמו שהוא ערבי מודרני. בקלילות הוא מדלג על מדרגות הבית, בחליפה ספורטיבית וצעיף זרוק בנונשלנטיות מסביב לצווארו וכבר על ההתחלה נראה כמו המתבונן מהצד שלא ממהר להתחבר.



עומר, בת 22 מצורן, ילדת מושבים שגרה בדירה שכורה בת"א. ברמנית שמקבלת טיפים שמנים מזכרים עשירים ש"מפרפרים סביבה". בבגד קצרצר ולא ממש פרופורציונאלי, שיש בו פחות שמלה ויותר גב חשוף (הצעקה האחרונה במושב) היא הולכת לפרפר גם את הגברים בבית האח.



שי, גרוש פלוס 2. אמן לחימה. עבר התעללות בגיל 6 מילדים בבית הספר ובגללה החליט להרחיק עד יפן בשביל ללמוד הגנה עצמית. הוא לא גבר של אישה אחת. אוהב לצאת עם כמה נשים במקביל ובעיקר כאלה שמוכנות להיכנס למיטה שלו וטוען לזכותו שהוא משיג אותן בקלות. מניסיון של עונות קודמות למדנו שכל השחצנים האלה לא מספקים את הסחורה, למרות שהוא בין הדיירים היחידים שנכנסו עם ראש מורם והליכת טווס לבית.



קסניה, בת 28, אסיסטנטית לרופא שיניים. הייתה דוגמנית לרגע בגיל בית ספר והפסיקה ללמוד בתיכון ללא ידיעת הוריה. קסניה היפהפייה, נכנסת לבית האח בתקווה למצוא אהבה חדשה אחרי אחת נכזבת שחוותה.



גיל אלמוג מתל אביב, הייטקיסט. היה ילד שמן ודחוי והפך למחזר רזה ונלהב בבגרותו שרוצה להכיר בבית האח רק בחורה אינטליגנטית, כי אם היא סתומה, שתלך לשבת בשירותים. שאיפתו: להיות מאותגר על ידי "אנשים לא נורמטיביים" (הקיצר, משוגעים) שבדרך כלל צובאים על פתחו של בית האח הגדול.



פלורי, בת 38, מנהלת משרד עורכי דין. חולת ניקיון, בעלת פתיל קצר והחלום שלה הוא לקנות את הפועל בית שאן שם גדלה. אבא שלה אומר שעם כל המשמנים שלה היא נראית כמו פשטידה לא מתוכננת. היא נכנסת לתוך הבית בשמלת כלה בתקווה שמישהו יבין את הרמז.


גם ההומו שחזר בשאלה פה

עומר בן נתן, בן 29 גבר נאה פלוס, עורך דין שתחביבו סקי מים. בגיל 13 סבל מהפרעות קשב וריכוז אך הוא אסיר תודה לאימו שלא נתנה לו ריטלין כי את כל האנרגיה שלו הוציא על ספורט. עכשיו שיוציא את האנרגיה שלו עלינו, אנחנו בכוננות ספיגה.



שי מיקה יפרח גרה בקצרין, לא עושה כלום חוץ מספורט, והמתנה הכי יפה בעיניה היא ממתקי גומי. נכנסת לבושה בשמלת ערב ארוכה וסקסית עם הרבה חזייה ומכריזה שהיא לא חוששת שיהיה לה קשה בבית האח כי קושי זה רק עניין של בחירה.



ברק, דמות מסקרנת מלאה בניגודים, מקיבוץ צרעה. מגדיר את עצמו כהומו, עבריין ומשורר, חוזר בשאלה והכי גבר שבעולם. בלי מאמץ מקומו בגמר מובטח, אלא אם האח הגדול ינסה להפתיע אותנו שוב וישנה את חוקי המשחק החדשים, וסופסוף נראה דייר שלא מונע מפחד הדחה.



קוקו בת 29 מירושלים. אמנית יוצרת, שרה, מציירת ומשחקת. טוענת שמוזה היא סתם תירוץ לעצלנים ומציינת שהיא "בלונדינית עם ציצי גדול", במקרה שמישהו פספס, כאילו דה.



מייקל אלרואי בן 25, נכנס על תקן סתיו סטרשקו, רק המנוגדת לו, עבר ניתוח לשינוי מין והיום הוא בן לכל דבר ונמשך לבנות. הוא מקווה שיגלו בו עוד צדדים חוץ מעלם חמודות.



גילי, נהג משאית מחולון בן 42, נשוי עם ילדים שאליהם הוא מכור. עושה סרטונים מצחיקים בפייסבוק ויש לו המון עוקבים.



אור אוהבת לגלגל קובות ומוכרת אותם בקניונים. היא גם פעילה חברתית שעובדת עם בני נוער והיחידה שנכנסת לבושה במעיל חם. בחורה פרקטית.



אילנה כספוב, בת 54 מנהריה (עם גוף של בת 25), נשואה פלוס 2. יועצת ארגונית. אוהבת אנשים, רעש וים. המוטו שלה: "מי שלא מסתכן, לא שותה שמפניה".



סביב סאלים נראה לי שיתעוררו ויכוחים נוקבים, בעיקר מול המתנחלת, אוהדת הפועל בית שאן תצחיק אותנו וההייטקיסט מזכיר לי דמות מ"קן הקוקיה".



אני לא בטוחה שמחכה לנו עונה סוערת - הליהוק משעמם ומה כבר אפשר לחדש. למרות שחוקי הבית השתנו, החבורה המוזרה הזאת הפגינה אתמול סתגלנות שערורייתית כאשר קיבלה בהכנעה את הגזירות החדשות. דודו, שהכי נדפק מכול הסיפור, חזר ומלמל "לא נורא", ואני בטוחה שהוא היה ממשיך וממלמל גם אם האח היה גוזר עליו 1,000 מלקות לשבוע.



אז אומנם החליפו את המנחה אבל לא החליפו את הכותב, והטקסטים של אסי עזר יצאו מגרונה של קורין גדעון. אם כבר רענון אז למה לא עד הסוף?. וניכר חוסר איזון בליהוק הדיירים החדשים על רקע עדתי, כי זה מרגיש כמו שכנות חיים, ואיפה נעלם הייצוג האשכנזי מבית האח? גרסת שפרה קורנפלד, שרה לוין, דנה רון וכו. 



העיקר שיש לנו את החיוך הרחב של קורין גדעון, באנרגיות חיוביות.